Blogger templates

Click to Follow...

Isnin, 21 September 2020

Aromatic Virgin Coconut Oil (AVCO) dari D'Aura

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA 

Virgin Coconut Oil ataupun Minyak Kelapa Dara merupakan salah satu bahan alami yang tak asing lagi dalam kehidupan seharian. Dari zaman tok nenek pun dah gunakan minyak kelapa dara ni. Yelah, orang dulu mana nak ada salon kecantikan, jadinya bahan semulajadi ni la yang mereka gunakan. AJ sendiri pun merupakan pengguna minyak kelapa dara terutamanya untuk rambut. Baru-baru ni AJ diperkenalkan dengan produk Aromatic Virgin Coconut Oil (AVCO) dari D'Aura.



AVCO didatangkan dengan 2 variasi iaitu Floral Fresh dan Morning Dew. Kalau korang tak sukakan bau minyak kelapa dara yang terlalu kuat, AJ memang sarankan korang gunakan AVCO sebab bau dia sangat menenangkan dan tak terlalu menusuk. AJ selalu gunakan minyak kelapa dara waktu malam je sebelum ni, tapi dengan AVCO AJ boleh gunakan setiap masa.




KELEBIHAN, KHASIAT DAN KEGUNAAN AROMATIC VIRGIN COCONUT OIL (AVCO)

Banyak kelebihan dan khasiat AVCO yang AJ nak kongsikan dengan korang dalam entri ni. Antaranya untuk rambut dan juga kulit. AVCO diperbuat dari 99% minyak kelapa asli dan 1% haruman yang diperbuat daripada ekstrak tumbuhan semulajadi, tanpa bahan kimia berbahaya seperti SLS, plumbum dan paraben. Bagi mereka yang mempunyai masalah kulit sensitif, AVCO ni selamat digunakan. AJ ada mild eczema, bila guna AVCO rasa selesa je kulit tu. Teksturnya tak melekit dan tak terlalu berminyak, mudah menyerap dalam kulit setiap kali penggunaan.



Menanggalkan kesan solekan pada wajah

AVCO sangat sesuai digunakan sebagai "makeup remover". Dalam masa yang singkat, kesan solekan boleh ditanggalkan. Kalau korang jenis yang suka bermekap, korang memang kena bawak AVCO kemana-mana sahaja. Ianya mampu menanggalkan mekap kalis air juga. Lepas tu rasa bersih je kulit muka tu.




Membantu menangani masalah rambut

Penggunaan minyak kelapa untuk rambut ni dah digunakan sejak zaman dahulu lagi. Begitu juga dengan AVCO, korang boleh gunakan sebagai minyak rambut harian. Kalau vco lain, AJ cuma akan gunakan pada waktu malam je, sebab bau vco agak kuat. Kadang rasa macam baru lepas mandi minyak je. Hahahahha. Tapi dengan AVCO, AJ yakin nak gunakan pada bila-bila masa. Penggunaan AVCO secara konsisten boleh membantu korang mendapatkan rambut yang sihat dan lembut. Selain tu boleh membantu melebatkan rambut, merawat rambut kusam, bercabang, kering dan bagus untuk kulit kepala.




Pelembab bibir dan kulit

Ini antara kegunaan AVCO yang AJ paling suka! AJ ni selalu beraktiviti luar dan selalu terdedah kepada cahaya matahari berlebihan. Semua ni membuatkan kulit AJ jadi kering dan kusam. Kadang tu dia punya kering sampai bibir dan kulit jadi menggelupas. Selalunya, sebelum tidur, AJ akan sapukan beberapa titis AVCO pada bibir dan kulit muka. Hasilnya lepas bangun tidur setiap pagi kulit jadi lebih lembab, lembut dan anjal!




Asas mekap

AJ selalu bermekap dan bila dah pakai mekap terlalu lama, foundation nampak bercapuk dan tak rata. Dengan AVCO, AJ dah takde masalah ni. Caranya, AJ akan campurkan setitik AVCO dan foundation sebagai asas mekap. Hasilnya foundation jadi mudah diratakan, tak bercapuk dan kulit nampak glowing! Ada yang tanya, tak rasa berminyak ke? Jawapannya, TAK! Dalam masa sama kan, kulit rasa lebih lembut.




Melembabkan kulit

AVCO bukan hanya untuk rambut dan wajah. Tapi sesuai digunakan sebagai pelembab kulit tapi boleh digunakan pada tangan, kaki, siku ataupun tumit yang merekah. Pendek kata dari hujung rambut sehingga hujung kaki boleh guna AVCO tau!

Antara khasiat AVCO yang lain ialah :

- Tinggi dengan antioksida dan anti-penuaan
- Kaya dengan vitamin E 
- Menyihat, melembap - dan menganjalkan kulit, mengurangkan garis penuaan dan kedutan serta mengecilkan liang pori 
- Membantu mengurangkan parut pada kulit



Banyak kan kebaikan, khasiat dan kegunaan AVCO? So tunggu apa lagi, korang kena mula amalkan AVCO ni dalam kehidupan seharian.

Harga pasaran :
RM22.90 / 50ml

Korang boleh ke Youtube AJ untuk tengok cara-cara nak menggunakan AVCO.


Info lanjut :

email signature



"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

Tiada ulasan:

Catat Komen