Blogger templates

Isnin, 20 Mei 2013

My Braces Journey : Kenapa AJ Nak Berbraces???


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Okay, AJ nak sambung pulak pasal episod braces AJ......
Ada yang bertanya kat entri2 sebelum ni...
Kenapa AJ nak berbraces??

Okay ni jawapan AJ.....
AJ nak berbraces sebab gigi AJ ni sangatlah berlapis2.....
Terutamanya bahagian bawah...
Gigi atas pun dulu ada taring yang berlapis tu..
Tapi tahun 2011, AJ suruh dentist cabut.....
Kata orang ada gigi taring macam tu manis..
Kata AJ pulak gigi taring tu adakalanya merimaskan AJ...
Lepas tu pulak everytime memberus gigi, gusi tu selalu berdarah..
Yang gigi belah bawah pulak tak payah nak cakap lah..
Kadang2 struktur gigi tu buat AJ rasa rendah diri sangat.....
Nak pulak bila ada budak2 kecik yang kerap tanye "kenapa gigi kakak macam tu?"
Tak terkedu kau nak menjawabnya???
Masalah lain pulak bila makan...
Kerap terjadi bila dah lepas makan tu, cebisan makan tersangkut antara gigi2 yang berlapis tu...
"Ter"emosi jugak kadang tu bila susah pulak nak keluarkan sisa dia tu......
Mencabar jiwa dan raga wa baq ang!

Bukan kata buat braces ni sebab AJ tak bersyukur ye....
Tapi AJ buat sebab nak elokkan balik struktur gigi....
Atleast lepas2 ni AJ tak payah nak dengar soalan menyentap hati dan perasaan dari kanak2......
Hehehhehehehe... =D
So sekian saje penerangan AJ......


AJ tak tepek gambar gigi AJ ye..
Kang tak selera pulak korang menengoknya..
Tapi kalau korang ade tengok keek AJ, mesti korang akan perasan keadaan gigi bawah AJ bila AJ bercakap..... =D

P/s : Berapa belas hari je lagi....
Tik tok tik tok...
Huhuhuhuhuh.... =D



"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

50 ulasan:

  1. owhh yelah dik
    semoga berjalan lancar
    lepas nie lebih manisslah senyuman muu ;)

    BalasPadam
  2. FD teringin juga, tapi tak berani. takut sakit :/

    BalasPadam
  3. Sakitnya sekejap je @Dianaa.... =D
    Kena tahan sikitlah... =D

    BalasPadam
  4. haha.. letak la dulu. nk tgk. hehehe

    BalasPadam
  5. Sikit hari lagi @Carlos Santiago..
    Pasni AJ senyum nampak besi je la...
    Hahahhahah...

    BalasPadam
  6. Berapa bayaran yang dikenakan kalau pasang braces?

    BalasPadam
  7. teringin gak nak buat...
    AJ ada FB nak tanya sikit pasal Barces nie....

    BalasPadam
  8. makin omeyy la kak AJ pasni :P

    BalasPadam
  9. @aQu Mad boleh rujuk entri AJ yang ni http://ayuejean.blogspot.com/2013/04/my-journey-to-braces-apa-itu-braces.html..
    Dia bergantung kepada keadaan gigi dan klinik yang kita pegi tu jugak...

    BalasPadam
  10. AJ dah jumpa dentist yang sesuai ye..
    haritu masa akak gi bandung, pak supir kata kat bandung buat braces sgt lah murah. dlm RM100-RM250 je..
    tapi itu di bandung lah kt KL mmg tak dapek hehehe

    BalasPadam
  11. Takdelah @Anis Zainudin..
    Biase je...
    Heheheheh..

    BalasPadam
  12. Dah jumpa dah.. =D
    Tu la kak @ZazaMyMoon...
    Kat sane memang murah sesangat......
    Kawan AJ kat sana pun cakap..
    tapi tu la, bila masanya AJ nak pegi sane kan.....??
    So redha je la buat kat KL ni....
    Hehehheeh..

    BalasPadam
  13. semoga smuanya berjalan lancar AJ..:)

    BalasPadam
  14. aaa kte dh lme nk buat tak terbuat2.. hukhuk

    BalasPadam
  15. woww nak pakai braces..akak tengok cam sakit je..
    gud luck tau..tabahkan diri.. mesti meletop pas ni..

    BalasPadam
  16. hopefully berjalan lancar process tu nt...sy pun ada plan nk psg braces gak..tp xtau lah bila nk bt...

    BalasPadam
  17. Takpe @haz..
    Bagi akak buat dulu...
    nanti akak laporkan dari tempat kejadian... =D

    BalasPadam
  18. Dah lama rasa agak tabah kak @Zee Suhaini..
    Tapi tu la, baru ni berkesempatan nak buat... =D

    BalasPadam
  19. Thanks @Mime MF...
    Buatlah, harga braces selalunya makin naik tau...

    BalasPadam
  20. gigi akak dan abg pun berlapis2 jugak. tapi malas pulak rasanya nak pakai braces. hehehe. kang hilang seri pulak. hehehe

    BalasPadam
  21. AJ dulu gigi atas macam kak @Sue-Rya Qistina jugak..
    Tapi AJ pegi cabut...
    hehhehehe...

    BalasPadam
  22. kot gigi dah elok sok lagi selalu keek la ek? heheheh

    BalasPadam
  23. Sekarang pun selalu je @Fahmi mohd razari..
    Hehehheheh...

    BalasPadam
  24. Tak perasan sebab belum bersemuka dengan AJ...hehe..emmmm ... baru pakai ke AJ?

    BalasPadam
  25. nanti bertambah gojesssssssssssss adikku iniiiiiiiiiiii.. :)

    BalasPadam
  26. ehh deqla pun mcm tu la.. ada gigi taring.. tp lantak la dia kat situ..hihi.. bawah pun berlapis jugak.. kdg2 menyesal jugak x jaga masa kecik2.. ha kan.. dpt gigi x cantik..hihi.. dah la tu gigi dpn dah rupa rabbit.. mancung sikit pulak tu..hahahah... sikit je tau, bkn byk..hahahhaaa... buat masa ni x terfikir nk berbraces.. entah.. hihi

    BalasPadam
  27. mselim3 punya gigi pun berlapis jgk..

    mselim3

    pls: belum terfikir nak buat, insaallah kalau ader rezeki boleh buat braces nie,,

    BalasPadam
  28. Insyaallah @Mohd Selim Zainal, nanti adalah rezekinya tu...

    BalasPadam
  29. gigi taring laa sweet AJ..hihi...nanti cerita laa pengalaman masa nk pakai braces tu eyh..igt nak buat jgk, sbb gigi kte kt bawah mcm xbetoi sikit..huhuhu

    BalasPadam
  30. pasang braces pun comel juga... :)

    BalasPadam
  31. assalamualaikum AJ....lepas ni mesti dah lawa gigi AJ senyum tentu jadi menawan...;)

    BalasPadam
  32. Semoga berjalan dengan lancar ;)

    BalasPadam
  33. nanti boleh update aj dengan braces...=D

    BalasPadam
  34. nanti updatelah bila dah pakai tu yer AJ :)

    BalasPadam
  35. Gigi boleh diibarat permata bagi seseorang. Kalau mempunyai senyuman yang menarik dapat meningkat tahap keyakinan diri. Asalkan bertujuan tak apa jangan sampai menunjuk-nunjuk.

    BalasPadam
  36. Begitu ye AJ..xpe, buat je la..kalau untuk kebaikan diri, tak salah pun.

    BalasPadam
  37. ala...ingatkan aj nak tunjuk gambar gigi, hehe...memang patut buat pun aj, kalau tak, tiap kali makan daging, perhh...seksa zahir batin tu nak buang yang lekat dekat celah gigi...

    BalasPadam
  38. Aj..selamat berbraces ye...kawan opis Umi Qi pakai braces ada mcm2 kaler omeyyyy...hehhe

    BalasPadam
  39. goodluck.. semoga gigi mu chantek nanti.

    BalasPadam
  40. Xpe..nanti lepas berbraces semakin comel lah Kak Ton@Aj kite nie..hehe

    BalasPadam
  41. Owh camtu ceritanya..elok la kalau nak ber braces kalau tu sebabnya..

    BalasPadam
  42. pasni boleh la tayang ggi selalu mcm iklan colgate kan..hehehe..
    gurau je AJ.. =)

    BalasPadam
  43. semoga proses utk psg braces tu bjln lancar buat AJ nanti.. amin......

    BalasPadam
  44. semoga segalanya berjalan lancar ya AJ..ameen

    BalasPadam