Blogger templates

Click to Follow...

Rabu, 6 Februari 2013

8 Lelaki DAMBAAN WANITA!


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Kalau sebelum ni AJ bagi korang 8 Lelaki Yang Mesti Dijauhi, sekarang ni AJ nak bagi 8 lelaki dambaan wanita.....
Lelaki yang mak mentua confirm pilih punya.....
Lelaki-lelaki... Meh sini baca....
Kamu dalam kategori 8 yang sebelum ni ke atau 8 yang ni??
Hehheheheheheh.....
Kalau masuk kategori ni, Alhamdulillah lah ye.........
Bahagia Mak Mentua... Eh!!!

1. Beriman
Yang ni sure dan pasti jadi pilihan nombor 1...
Biar takde rupa ala-ala Tom Cruise mahupun Aaron Aziz..
Bila keimanan terpancar, wajah tu nampak manis je.......
Bukannya alim-alim macam musang berjanggut tu ye.......
Kalau yang tu REJECT!!!

2. Setia
Lelaki yang setia pasti menjadi idaman wanita...
Bertuahnya siapa yang mendapat lelaki setia....
Walaupun wanita cantik lalu depan mata, kamu tetap yang paling cantik pada matanya...
Kalau dia jeling-jeling sikit tu, biasalah... Lumrah lelaki...
Tapi dihatinya hanya kamu!

3. Hormat Orang Tua
Kalau lelaki pandai hormat orang tua, pandai amik hati....
Pasti kamu nampak lebih macho pada mata wanita
Siapa tak suka kalau lelaki jenis macam ni???
Silap-silap nanti kamu jadi suami dan menantu kesayangan lagi....

Mak mentua mana yang nak anak menantu bak hantu??
Dahlah nakkan anak orang tu... Boleh pulak tak hormat orang tuanya.......

4. Merendah Diri
Wanita sangat mudah tertarik dengan lelaki yang sentiasa merendah diri.....
Nak pulak bila dia dalam kategori berada tapi masih mengamalkan gaya hidup sederhana....
Lelaki jenis macam ni selalunya pandai berdikari juga!

5. Tegas
Wanita sukakan lelaki yang tegas...
Lelaki sebegini selalunya seorang yang tetap pendirian.....
Bukannya jenis lalang... Ikut je telunjuk.......
Tegas bukan bermakna panas baran...
Tapi tegas dalam membuat sesuatu keputusan bijak dan mampu berfikir secara primitif....
Ketegasan itu melambangkan kematangan!

6. Mampu Menjadi Pelindung
Wanita paling suka kepada lelaki yang sentiasa membuat mereka berasa selamat dalam apa jua keadaan....
Menjadi pelindung bukan bermakna mengongkong!
Pelindung bermakna kamu mampu menjaga keselamatan dan boleh menjadi tempat untuk wanita berlindung..
Tak perlulah badan macam Arnold "SusahNakEja" tu......
Asalkan jangan terlalu patah lembut!
Lelaki kenalah gagah perkasa!



7. Peka
Wanita benci lelaki yang tak sensitif atau kurang peka ni!
Bersikap sambil lewa menunjukkan kamu jenis lelaki yang tidak bertanggungjawab......
Wanita sukakan lelaki yang peka dengan keadaan sekeliling.....
Kerana kepekaan seorang lelaki menandakan dia seorang yang bertanggungjawab dan mengambil berat....
Sesetengah lelaki mungkin tidak perasan, tapi hakikatnya kalau kamu sedikit sensitif wanita akan rasa lebih disayangi...
Bukan sensitif asik nak merajuk je! Faham tak maksud AJ?

8. Penyayang
Kalau kamu seorang yang penyayang, extra buat kamu...
Lelaki penyayang pasti menjadi dambaan...
Nak-nak yang terserlah ciri-ciri kebapaannya, sukakan kanak-kanak, haiwan......
Lagilah mampu mencairkan hati wanita.....

Okay lelaki, cuba tengok diri kamu...
Ada tak terselit ciri-ciri kat atas ni...
Kalau takde semua pun takpe... 50% dari tu pun dah layak masuk kategori jejaka idaman ni....
Tak semua orang sempurna kan????

Wanita-wanita pulak...
Betul ke ek???
Ni pendapat AJ je....
Kalau nak ikutkan banyak lagi ciri-ciri idaman tu kan......??
Tapi rasanya 8 ni je dah cukuplah kot....

P/s : Mr.JR macam ni ke ek????
Teeettttt... Rahsia AJ... =P

"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

94 ulasan:

  1. hohohohohoho..ikutkan mmg bnyk lagi kan idaman kita. :)

    BalasPadam
  2. Aah kak @Sue-Rya Qistina... Kalau listkan semua, mau seminggu tak habis lagi entri... =D

    BalasPadam
  3. Bertuah laa sape yg dpt laki2 yg ada semua ciri2 tu kan..tp sebelum nak yg bagus2..kite dulu kene jd yg bagus2 tuh..kan??

    BalasPadam
  4. Tapi susah nak dapat yang betul2 sempurna @are_lin@yu... Ada salah 1 tu pun okay kot... =D

    BalasPadam
  5. rasanya Mr JR mesti seorang yang mempunyai * ciri yang disebutkan diatas..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  6. Takdelah @Azlan Strider....
    ADelah sikit... =P
    Mr.JR garang..... Heheheh...

    BalasPadam
  7. yg pntg actually doa kita. if kita doa ntk dpt yg terbaik n dlm mse yg same m'baiki diri. InsyaAllah. tp itulah, tk dpt lari keinginan kita kan nk yg penyayang sume.. heheh cx suke yg romantik tp matang. huhu

    BalasPadam
  8. Betul @CXopportunities....
    Kita pun kena sama perbaiki diri... =D

    BalasPadam
  9. hahaha mcm putera idaman je yg ditunggu

    BalasPadam
  10. he2.. kena pastikan ada ciri2 semua 2 tau AJ.. =P

    BalasPadam
  11. Putera kayangan ni @CikPuan FiDa..
    Hehheheh... =D

    BalasPadam
  12. hohoho....memg nih la lelaki yg dicari...

    BalasPadam
  13. Tapi ramai lagi ke yang ada ciri2 ni kak @Mimi Azirah...
    Hehehhehe...

    BalasPadam
  14. Hahahaaa..! Bgus tips nie untuk jejaka2.. Stuju lah jugak.. 90% :)

    Syok baca entry nie.. Heheee..

    BalasPadam
  15. hehe kalau dapat 1 atau 2 daripada 8 ni pun dah cukup baekkk hihi, terimalah pasangan kita seadanya, mayb semua lelaki ada ciri2 ni cuma peratusnya sahaja berbeza2

    BalasPadam
  16. yes.. akhirnya 5zol tersenarai sbb ade ciri2 tu :P

    BalasPadam
  17. cukup bagi ai, yg beriman...ehem2 ;p

    BalasPadam
  18. yuhhuuu..follow you back..but anyway..alhamdulillah..8 ciri2 tersebut ade pada kekasih hatiku... semoga berkekalan lah macam tu hingga ke akhirnya..hehe

    BalasPadam
  19. Betul @Cik Imie fatiema...
    Asalkan jangan 8 yang patut dijauhi tu... =D

    BalasPadam
  20. Cer cite sikit @Faizol Dee yang mana...
    hehehhehe..

    BalasPadam
  21. Sebab tu yang beriman nombor 1 @xila dot... =D

    BalasPadam
  22. Banyak lagi @Cik Nur....
    Letak semua berminggu2 tak abis baca lagi..
    hrheheheheh..

    BalasPadam
  23. semoga bertemu lelaki dambaan.... Amin

    BalasPadam
  24. memang betul semua list tu merupakan lelaki dambaan wanita..yg penting sekali peka keadaan sekeliling..wanita paling benci klu lelaki yg bersikap tdk bertanggunjawab

    BalasPadam
  25. Insyaallah @Remy hazza...
    ALhamdulillah yang ada sekarang dah cukup... =D

    BalasPadam
  26. Betul @noor liyana..... Rasa geram je kalau ada yang macam tu...

    BalasPadam
  27. akak nak tambah..kena cari yang rajin dan pandai masak..untung..sebab kalau kita sakit ker dalam pantang ke nanti..dia boleh tolong masak..hihi

    BalasPadam
  28. Itu bonus kak @izan mama mia.... =D
    Nasib Mr.JR pun pandai masak... =D

    BalasPadam
  29. setuju dgn mama mia..yg pandai buat kerja rumah_basuh kain & masak

    BalasPadam
  30. Banyak lagi tu sebenarnya tapi lain orang lain ciri2 idamannya kan.. :D

    BalasPadam
  31. Aah kak @Mia Kassim..
    Memang sangat banyak... =D

    BalasPadam
  32. setuju ngn semua senarai kat atas tu...hehehheee..... kita sbg pompuan nak yg terbaik dan perfect jer kan...hihihi...

    BalasPadam
  33. Lelaki yang mudah di ajak bershopping...opsss!!!! hehe..

    BalasPadam
  34. Tapi kalau tak dapat @jaakechik, redha je la....
    Hehehehe..

    BalasPadam
  35. michelle nak semua ciri2 lelaki seperti di atas.
    ehh.. heehhe

    BalasPadam
  36. tak kisah janji sayang aku sudah..hehe

    BalasPadam
  37. Antara yang menjadi idaman la ni kan :) semau pun nak yang beriman, setia, bertanggunjawab, loving.. wah... hihi

    tapi, memang tak nak yang panas baran~

    BalasPadam
  38. Setuju.. Kembang hati tgk ciri2 kat atas ni.. :)

    BalasPadam
  39. Nak cari suami @ros_reeza, mestilah nak cari yang betul2...
    Hehheheheh..

    BalasPadam
  40. Lelaki idaman akk dah jumpa dah :p

    BalasPadam
  41. he he he suka2. KA dah follow sini juga ye 710

    BalasPadam
  42. maka nya , secara konklusinya , lelaki kena tahu . hehe . perempuan pun kena jaga diri jugakkk :)

    persiapkan diri sendiri .

    BalasPadam
  43. wahh ...apa pon paling penting adalah kerana agamanya

    BalasPadam
  44. Itu yang no 1 @Aku Penghibur.. =D
    Tapi kalau jodoh dengan orang berlainan agama tu, itu takdir... =D
    Kita lah yang kena pandai bimbing....

    BalasPadam
  45. dah jumpe mr right! hope sgt nieza jadi bidadari en hubby di jannah nanti ^^

    BalasPadam
  46. Congrats @Nieyxzha Hassan...
    Insyaallah... Mudah2an... =D

    BalasPadam
  47. beruntungnya kalau dpt semua ciri2 tu..hih

    BalasPadam
  48. ada la beberapa perkara kat situ wujud pada en.tunang sy..hehehehe

    BalasPadam
  49. stujuuuuuuuuuuuuu!!
    nice sharinggggggggggggg

    JUE!!!!!! RINDUU GILOSS KAT AWK~!!!!

    BalasPadam
  50. kalau sya tambah lagi 1..lelaki tu kne pndai masak juga..nanti sya sakit kna tolong masakkan utuk sya hihihi

    BalasPadam
  51. Alhamdulillah... insyaAllah ade pd incik tu... heheh...

    BalasPadam
  52. betul, betul, betul pendapat AJ tu..
    erm.. sokong3 (^_^)

    BalasPadam
  53. Hehehhe... @nita, banyak lagi pendapat tu...
    Hehhehe..

    BalasPadam
  54. NR doa agar NR dapat lelaki yang ada semua ciri tu hihi.. amin...

    BalasPadam
  55. assalamualaikum ayu...bagus nyer info2 ni...:)

    BalasPadam
  56. Waalaikumussalam Mama @Mas Zull...
    Saja nak share2 je... =D

    BalasPadam
  57. dapatkah aku jadi lelaki yang menjadi dambaan seorang wanita..keh keh keh

    BalasPadam
  58. harap kita berjumpa lah laki yang berciri2 sprti diatas hehehe tak dpt semua ciri dpt separuh pun jadilah dr takde lansung ;p

    BalasPadam
  59. Betul @iima ❥..
    Tak dapat semua, ada serba sikit pun jadilah kan... =D

    BalasPadam
  60. Semoga bakal suami ada ciri2 spt diatas..hee..
    btw, dear, yang entry u komen tadi tu bukan i yang post, blog kena hacked :( huhu..lupa nak logout..huhu

    BalasPadam
  61. amin....
    @Seneorita Baharin lorhh yeke??
    Nasib takde post teruk2..

    BalasPadam