Blogger templates

Click to Follow...

Wednesday, 19 September 2012

Mereka Juga Makhluk Tuhan...



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Benganglah AJ dengan sesetengah manusia yang bersikap prejudis ni......
Tadi AJ ada bagi makan kat seekor anjing kat bawah ofis AJ ni...
Dari pagi tadi duk kehulu kehilir depan tu......
Kesian AJ tengok.....
Lunch AJ turunlah beli makanan, lalu AJ kongsikan sedikit rezeki AJ hari ni dengan anjing tu.......
Tetiba entah datang seorang mamat dari mana tegur AJ...
"Janganlah bagi makan kat anjing tu, nanti dia berak dan kencing kat sini....."
Mulut AJ ni ringan je nak bahasakan dia.....
Apa sahaja binatang, tak kiralah kucing ke, anjing ke takkan buang air kat tempat orang bagi dia makanlah.....
Tak pernah bela binatang ke???
Lagipun tu benda asas kot.....
Aduhai mamat ni... Selama ni takde pulak bersepah najis anjing tu kat bawah tu bila kita bagi dia makan...
Anjing tu pun tau lah....
Lepas tu nak pandang-pandang pulak bila AJ hulurkan makanan kat anjing tu....

Tak faham betullah....
Mereka juga makhluk tuhan.......
Mereka juga ada rasa lapar dan dahaga......
Tak salah pun AJ berkongsi rezeki dengan anjing tu.....
Bukannya AJ belai-belai atau cium dia kat bawah tu tadi......
Berbuku je hati ni.... Tapi AJ sabar je la...
Lagipun anjing tu tak usik pun dia kat situ..
Yang prejudis sangat tu kenapa????

Ke JELES sebab AJ tak bagi makanan tu kat dia????



Ps : GERAMMMMMMMMM.....!!!!


"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

8 comments:

  1. Sabarlah tu @:: Mrs.Eady ::...
    Kalau tak rasa nak bagi syarahan perdana kat dia pulak....
    Hehheheheheeh...

    ReplyDelete
  2. nk bagi makan x salah. yg salahnya kalau kita dok pegang n main2 ngan dia. tu lg la pelik kan. klau bg makan, Allah pun x larang. lg bagus kita bersedekah kt mereka. mereka pun ciptaan Allah jugak :)

    ReplyDelete
  3. Tapi ada juga yang susah nak faham kak @Sue-Rya Qistina.....
    Geram AJ tau..

    ReplyDelete
  4. @Mrs Velentine memang AJ pekakkan telinga je tadi...
    malas nak layan sangat orang macam tu......

    ReplyDelete
  5. teruskn niat baik kita... Abaikn manusia seperti dia..

    ReplyDelete
  6. Memang AJ buat tak tau je @C.M.A @ CikMoonAdnan...
    Layan kang sakit hati..

    ReplyDelete