Blogger templates

Click to Follow...

Thursday, 20 September 2012

Detik Cemas



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA



Malam tadi berlaku detik cemas buat AJ sekeluarga.....
Sebenarnya isu kecik je...
Tiba-tiba bertukar jadi keadaan yang cemas....
Semuanya gara-gara KUCING HILANG!!!!

Maunya kami tak cemas....
Kucing AJ ni memang spesis tak pernah nak keluar rumah...
Bukaklah pintu luas mana pun..
Nama nak jejakkan kaki kat simen luar rumah tu memang taklah...
Nak dijadikan cerita, malam tadi kebetulan makcik AJ datang rumah hantar jantung pisang...
Kucing AJ bila nampak orang lain selain isi rumah AJ, mulalah bertempiaran lari.......
Entah macam mana tiba-tiba sekor tu ghaib.....
Panggil-panggil nama dia, satu bunyi pun takde....
Habis satu rumah dah pelusuk blok AJ dan kakak cari dia...
Sampaikan lepas tu mak dengan abah AJ pun join sekali...
Setelah sejam lebih mencari, kami pun balik dengan perasaan putus asa...
Hurmmmmm... Memang dah takde....
Entah manalah hilangnya tu........
TIBA-TIBA

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Ceh.... Tercongok je dia entah dari mana....
Rupanya selama kami terpekik terlolong cari dia, dia duk menyorok dekat balik langsir.....
Hebat betul la Si Lilo ni....
AJ dah banyak kali selak dan kibas langsir tu tadi tau.....

Inilah Dia Budak Bertuah Tu...
Diam Je Bila Dipanggil-Panggil....


P/s : ALHAMDULLILAH..... Kucing AJ tak hilang...
Kalau tak sedihlah AJ... Teman sebantal hilang.... =D


"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

14 comments:

  1. hahaha...bengong..same la kucing kite... org tengah berpeluh2 carik sane sini..die sibuk terbongkang atas katil..ish..geram..

    ReplyDelete
  2. -hanim-
    sebenarnya dia nk nengok akak syg x kat dier
    hehehehe

    ReplyDelete
  3. klu orang lain yang tak suka kucing mesti akan kata. kucing hilang pun over. tapi bagi saya yang sangat suka kucing saya faham sangat keadaan awak tuh! huhuhuhu. bukan hilang. kalau dia lapar then makanan dia tak der pun kita akan sanggup wat apa saja untuk dia makan. kan?? huhuhu

    ReplyDelete
  4. comellah lilo tido. gebus je bulu dia. nak pinjam bole? hehehehe (mau meraung AJ nnt)

    ReplyDelete
  5. dia teringin nak main nyorot2 la tuh..haha

    ReplyDelete
  6. ish3..dia nk main nyorok2 tu dgn tuan dia..hahaa

    ReplyDelete
  7. Sayang sangat @Mrs Velentine...
    Baru hilang dah cemas...
    Kalau "kiok", menangis tak berlagu....
    Huhuhuh..

    ReplyDelete
  8. Rasa nak cubit2 je kan @Momo??
    muka dia slumber je....

    ReplyDelete
  9. Hahhahaha... @aneem ade plak macam tu ye... =P

    ReplyDelete
  10. Betul sangat @Sue PeLik.....
    Serba tak kena jadinya....

    ReplyDelete
  11. Boleh kak @Sue-Rya Qistina...
    tapi kena pinjam dengan tuan dia sekali....
    Hehehhee...

    ReplyDelete
  12. Yelah kot @hazwan hairy...
    hahhahahah...
    Tapi lama sangat menyoroknya.... =D

    ReplyDelete
  13. Hehehhehe.... @Nor Zilla Sensei tu la, bikin cemas je......
    Cuba bagitau kalau nak main nyorok2 tu...... =P

    ReplyDelete