Blogger templates

Click to Follow...

Ahad, 30 September 2012

Bajet 2013



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Beberapa hari lepas Bajet 2013 dibentangkan....
Macam biasalah kan....
Seperti selalunya, mereka yang bekerja dalam sektor kerajaan memang untung besar lah kan.....
Tapi bagi yang bekerja dalam sektor swasta???
Seolah-olah dianak-tirikan...
Semua beranggapan bekerja dalam sektor swasta ni "masyuuuukkkk" atau bergaji besar....
Ohhhh.... Hakikatnya tak semua termasuk AJ....



Bajet 2013 ni, 1 je la pun yang boleh AJ nikmati....
Peruntukkan RM250 bagi bujang yang berusia 21-30 tahun dan berpendapatan kurang daripada RM3000 sebulan....
Yang rebat RM200 untuk telefon pintar tu???
Dah ada pun... Takkan nak beli yang ketiga???
Tu pun "kalau lulus" baru dapat semua ni...

Bonus???
Takde kena mengena....

Elaun blablabla...
Takde kena mengena...

Semuanya untuk pekerja sektor kerajaan....
Yang bekerja sektor swasta takde kepentingan kepada negara ke ye???
Pekerja sektor swasta tak keluar mengundi ke???
Senang tak nak apply masuk sektor kerajaan???
Sebab susahlah kami masuk sektor swasta...
Tapi kepentingan dan kelebihan hanya pada mereka di sektor kerajaan...

Okay cukup...
Takkan komen panjang-panjang....
AJ bersyukur je dengan apa yang ada sekarang....

P/s : Adilkah Bajet 2013 tu???
1 more thing...
Ini cuma pendapat peribadi AJ....
Bukannya Pro or Anti Kerajaan...





"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

10 ulasan:

  1. sabar ye cik AJ.. mungkin ada rezeki lain di kemudian hari.

    BalasPadam
  2. Mungkinlah @Al Kisah...
    AJ tak kisah pun sebenarnya...
    Tapi rasa tak adil pada orang lain... =D

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah kak @Mrs Velentine...
    Ada jugak bonus nya... =D

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah kak @Mrs Velentine...
    Ada jugak bonus nya... =D

    BalasPadam
  5. Setuju tang mana tu @Cik Nur???
    Hehhehe..

    BalasPadam
  6. Hihhii. tang bonus org gomen dengar jelas2 kan... tang untuk rakyat lain saje je buat tak dengar... hihihihi

    BalasPadam