Blogger templates

Click to Follow...

Ahad, 19 Jun 2011

Semakin kuat DUGAAN melanda, Semakin dekat jalan BAHAGIA.....


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Dalam beberapa minggu ni, bertimpa-timpa dugaan yang melanda. Yelah, kehidupan mana yang tidak dilanda badai. AJ pasti semua orang pasti akan melalui fasa kehidupan yang sebegini. Kalau ada yang cakap tak pernah, mungkin masanya belum tiba. Sudah menjadi lumrah kehidupan, yang di atas bukan selalunya sentiasa berada di atas dan yang jatuh tersungkur belum tentu tidak berupaya bangun kembali.

Begitu jugalah yang terjadi kepada AJ.

Alhamdulillah, setelah beberapa kali melalui fasa yang penuh dengan keperitan ibarat digantung sampai mati, AJ berjaya menjadi seorang yang lebih tabah. Dan AJ semakin dekat dengan jalan yang penuh KEBAHAGIAAN. Terima kasih YA ALLAH kerana memilih AJ menjadi penerima dugaanNYA. AJ percaya DIA memberikan dugaan kepada hambaNYA untuk menguji dan menjadikan seseorang itu lebih tabah. 

Dan..... Di hujung setiap dugaan yang DIA berikan sudah pasti terselit sesuatu perkara yang kita tidak nampak iaitu KEBAHAGIAAN. Dan rasanya AJ telah nampak sedikit kebahagiaan tu, walaupun belum atau tidak seindah yang AJ harap-harapkan. Alhamdulillah. Dugaan itu juga menjadikan AJ insan yang lebih tabah dan berfikiran positif, ditambah pula dengan adanya Si Dia yang sentiasa berada disisi di saat AJ jatuh tersungkur. Terima kasih kerana masih lagi menghulurkan sedahan pohon kayu untuk I berpaut.

Betul kata orang kita jangan selalu kalah dengan dugaan, jangan cepat berputus asa.
Kerana SEMAKIN KUAT DUGAAN MELANDA, SEMAKIN DEKAT JALAN BAHAGIA....

Ya Allah, kau tabahkanlah hati kami dalam menempuhi dugaanMU yang masih penuh dengan jalan-jalan berliku. Semoga pintu menuju bahagia itu sentiasa terbuka luas buat kami dan juga buat insan-insan yang terdekat dengan kami. AMIN.

Ya, susah sebenarnya bila kita ni berlainan bangsa dan agama. Penerimaan keluarga masing-masing tu lain. Ada orang okay, ada orang tak okay. Apa kesudahan cerita kami? Biarlah masa yang tentukan.

P/s : Alhamdulillah atas rasa ini....


"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

Tiada ulasan:

Catat Komen