Blogger templates

Click to Follow...

Friday, 21 October 2016

Tang Kuan Hilltop, Songkhla


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA 

Tak habis lagi kisah Songkhla AJ!

Kalau mengunjungi Songkhla, Thailand... Tak lengkap perjalanan kalau korang tak naik ke Tang Kuan Hilltop....
Masa mula-mula sampai AJ ingatkan Tang Kuan Hilltop ni rumah api je....
Rupanya ianya sebuah temple kecil yeng terletak di atas bukit...
Yang menariknya disini, korang boleh tengok persekitaran Bandar Songkhla 360 darjah dari situ...
Daripada lautnya sehinggalah ke daratan.....

Rentung AJ kat sana... hahahhahah...
Nak naik atas ni korang tak payah risau la... tak perlu hiking pun...
Dengan bayaran masuk 30 bhat untuk dewasa dan 20 bhat untuk kanak-kanak, korang boleh menaiki lif yang disediakan...
Lif dia lebih kurang macam tram Bukit Bendera....


Sampai je atas tu AJ pasti korang mesti terpegun...
Pemandangan dia Subhanallah cantik! keluar lif je dah nampak laut....
Oh ya, kat atas tu banyak monyet.... Setiap sekor monyet ni kalau korang perasan ada nombor kat badan diorang....
Tapiiiiii... Monyet dia ni ada yang garang..... Main tunjuk-tunjuk gigi pulak... Hahhahhaa....


Seronok sangat bila tengok pemandangan dari atas tu tau...
Habis segala ceruk bukit AJ jelajah...
Sampai ke bawah bukit pun AJ pegi.. Tapi nak panjat balik atas tu menangis...
Hahahahahahha..... Putus nyawa rasa.... =D

Okay AJ tanak cerita panjang-panjang. apa kata jom AJ bawak korang tour kat atas tu....

 
Sala Phra Wihan Daeng



So kalau korang belum rancang percutian lagi...
Plan cepat! Kat Thailand ni memang banyak tempat menarik korang boleh pegi... =D

Sakan AJ berjalan kan???
Takpe, kata orang jauh perjalanan  luas pemandangan.....
Duit pun mengalir macam airrrr... Hahahahahah...

P/s : Tengah plan next destination untuk tahun depan... =D



"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

No comments:

Post a Comment