Blogger templates

Click to Follow...

Monday, 10 February 2014

Kepada ANONYMOUS...


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA


Kepada ANONYMOUS...
Jangan cepat menilai kalau tidak mengenal...
Jangan cepat menunding kalau tidak tahu berunding.....
Jangan cepat mencaci jika mahu dihormati.....

Kata orang kalau berani kerana benar....
Kalau takut kerana salah (membuat onar)....

Kenapa mesti jadi anonymous kalau berniat nak betulkan cara?
Kenapa mesti jadi anonymous kalau mahu berdakwah?
Tunjukkan diri, luhurkan peribadi.....
Kalau diri sendiri tak tau apa itu cara, jangan menghalalkan cara......

Kita ni ade adab, ade budaya.....
Masuk rumah orang pun bagi salam.... Sekiranya anda bukan penyamun, penjenayah lah...

Kepada anonymous, aku harap engkau membaca....
Aku tau engkau akan kembali...
Nasihat aku pulak, kalau nak orang berjalan lurus pastikan cara kau telus......

P/s : Ustaz / Ustazah alam maya...
Sighhhh....
Aku tak marah sekiranya kau masuk rumah aku secara beradab...



"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

22 comments:

  1. Sighhh..amik setepek...buat anonymous di luar sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la kak...
      Dia datang jugak tu....
      AJ pun dah tau siapa dan dqri mane dia tu.....

      Delete
  2. salam AJ ; kenapa tak filterkan aje...? *Registered User - includes OpenID ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aritu memang dah filterkan...
      Tapi kawan takde blog nak tanye something, tu bukak tu....._

      Delete
  3. Marah nampaknya ni ... :) hmm dunia blog penuh berduri ... sediakan ubat luka jika perlu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah, masuk rumah orang tak bagi salam kan....,
      Kalah perompak... heheheheh....
      Alhamdulillah, masih belum perlu ubat luka...
      Heheheheh....
      Orang takit, kenapa kita nak takut kan...... =D

      Delete
  4. memang banyak sekarang nie anonymous....tp kalau anonymous yang ayu tujukan nie mungkin tak sama...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheheh....
      Anonymous ni macam2 ragam dan cara......
      Yang anonymous tak diundang kat sini penakut....
      Taknak gune identiti sendiri sebab takut salahnya dicari....
      Pelik, salah orang bukan main kau tegur, salah sendiri takut??
      Takpelah, dia mungkin rase dirinya sempurna dari segala segi kot....

      Delete
  5. Replies
    1. Salam aqumad.....
      Biaselah, kalau orang yang rade dirinya sempurna.....
      Takut dengan bayang sendiri....

      Delete
  6. Hai AJ.. lama rasanya tak singgah sini.. hu2.. sape anonymous tu yea? betul gak kata AJ tu, kalau berani kerana benar, nape nak sorokkan diri.. cer tunjukkan rupa.. heee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Katanya takut AJ cari salah dia pulak.......
      Memang takde mase lah nak mencari kan...
      Hehehehhe....
      Kelakar tau....
      Lagipun tak cari pun AJ dah tau dari mane dan siape dia....
      Itulah gunanya teknologi.... =D

      Delete
  7. moga anonymous membacanya
    aah x baik menyalahgunakan bhgn komen anonymous tu
    yumida dah setkan hanya yg berid je blh komen

    Sertai Segmen Jom Beramah Mesra
    Sambil berkenal-kenalan, peserta bakal memenangi hadiah.
    Menawarkan hadiah:
    Tafsir pimpinan Ar Rahman kepada pengertian Al Quran, Jam tangan 2x, Dress & Fridge magnet 2x.
    Jom meriahkan bersama! Jemput join AJ :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe Yumida, dia ingat dosa dengan Tuhan je....
      Tapi dia lupa dosa sesama manusia.....
      Hehehehhe.....
      Alhamdulillah, terima kasih atas nasihat "ikhlas" sempurna dia tu.....
      Alasan nak jadi anonymous takut salah dia dicari.....
      Nampak permainan dia?

      Delete
  8. Takut salah dia dicari?...Hmm, salah orang rajin pulak dia mencari. Sepatutnya selidik diri dulu sebelum menegur. Sabar ya AJ

    ReplyDelete
    Replies
    1. AJ tak marah dia menegur pasal AJ tak berhijab tu...
      Tapi AJ marahkan cara dia tu.....
      Tau takut kalau orang cari salah dia pulak kan.....
      Takpe Ainim, AJ pun dah tau siapa.... Hehehheh...
      Sabarlah ni....
      Takpe, biar dia sebok dengan dosa orang lain dengan tuhannya....
      Tapi dia lupa pulak soal dosa sesama manusia.... =D
      Kat padang Mashyar nanti, mampu ke nak cari balik kalau nak minta maaf...?
      Manalah tau, kat dunia tak sempat nak minta maaf sebab AJ belum berhijab kan...

      Delete
  9. tu dia..tahap kesabran dah di tahap maksimum..ehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheheh...
      Ini tahap minimal la Nad.... =D
      Kalau maksimum, 4 hari 4 malam belum tentu abis... =P

      Delete
  10. Replies
    1. Hehehhe...
      Memang tak layan pun kak....
      Rasenye dia pun dah habis tarbiah AJ pasal hijab segala tu... =D
      Tak tau lah kot ade tercuit lagi dimana2 kat pihak dia kan...

      Delete