Blogger templates

Click to Follow...

Monday, 10 February 2014

Berbicara Soal Jodoh dan Anak


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA


Bila berbicara soal jodoh dan soal anak....
Ade orang tak faham......
Asyik menanya bila nak kawen bagi yang belum berkahwin....
Bila nak ade anak bagi yang sudah berkahwin....
Bila anak tu nak ade adik dan bla bla bla.....

Orang yang bertanya tu kadang tak sedar yang ditanya tu rahsia Allah...
Bukankah dah termaktub ajal, maut, jodoh dan pertemuan segalanya ditangan Allah s.wt....
Orang yang bertanya tu pun tak sedar, soalan yang ditanya membuatkan ade insan yang berkecil hati....

Bagi yang belum berkahwin, mungkin ade masalah atau perkara yang membuatkan dia belum berkahwin..
Atau mungkin jodohnya sudah tiada didunia....
AJ penah dengar Ustaz AJ cakap mungkin orang yang tak kawen sampai ke tua jodoh dia dah takde... (Meninggal, etc..)
 Bagi yang dah berkahwin pulak, mungkin belum rezeki timang cahayamata walau dah bertahun kawen....
So.... Bagi mereka kat luar sane, janganlah ditanya soalan yang tiada jawapannya...
Soalan yang sukar dijawab.....
Kesianlah kat mereka-mereka yang terbabit... (Termasuk AJ)

Ketahuilah.... One day Insyaallah.......

Sekadar nukilan.....


P/s dalam hati : Kecik ati kite tau orang duk tanye soal kawen bila cousin-cousin dah ramai tamatkan zaman bujang.....
Dan lagi kecik ati bila ade yang tanye bila nak timang cahayamata sedangkan kite ni belum berkahwin...

P/s : Ade yang sound-sound pakai en / cik anonymous....
Mesti ko tak faham maksud tersirat disebalik entri ni.....
Kalau nak berdakwah, gunakan google akaun anda sendiri bukan anonymous....
Itu dah dikira sebagai pengecut....
Maaf AJ tak layan pengecut seperti anda.... =D


"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

8 comments:

  1. jawab jer...esok kot...susah bila ada yang x paham2 ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang ade yang tak faham kak......
      Nak buek camno, terimo yo la.... =D

      Delete
  2. hemm.. teman pernah hadapi menda ni dulu AJ, runsing dan sedih org dok tanya2.. pastu teman malas nak war2 kan teman dah bertunang, biar diorang fikir teman tak laku sekalipun, sedih asik kena perli aje konon memilih sangat.. teman rahsikan pertunangan teman hinggalah lagi beberapa minggu nak kawen baru pecah rahsi.. terkejut diorang.. Alhamdulillah.. menda yang teman rahsiakan akhirnya ke jinjang pelamin jua akhirnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, AJ masih tak runsing lagi dengan soalan ni.....
      Tapi kesian ade sesetengah orang yang diasak tu kan.....

      Delete
  3. insyaallah...segala jodoh dan rezeki da ditetapkan...kita sebagai hambanya perlu berdoa dan bersabar...semoga segala cita-cita awak akan tercapai..aminnn :)

    ReplyDelete
  4. Kita selalu je orang tanya begitu AJ..anggap je macam angin lalu. kalau dilayan sgt kita juga yg sakit hatikan.

    ReplyDelete
  5. betul tu aj..semua tu rahsia Allah..Allah dah tetapkan semua..kawan tanya cakap je..jap lagi aku kawin..jap lagi aku beranak..haha

    ReplyDelete