Blogger templates

Click to Follow...

Friday, 6 September 2013

40 Gejala Terkena Sihir dan Cara Mengatasinya


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Salam Jumaat.... Arini merupakan hari terakhir dalam bulan Syawal....
Banyak tak dapat collect duit raya??
AJ plus minus adalah dalam beberapa puluh hengget! Tapi takpe, janji adoo... =D

Tertarik AJ membaca artikel yang AJ jumpe dalam facebook tadi.....
So AJ copypaste kan untuk korang baca bagi sesiapa yang belum bacalah ye....
Dalam zaman moden dengan kecanggihan teknologi ni, tak dinafikan masih ada segelintir masyarat yang masih mengamalkan sihir bagi tujuan tertentu...
Selalunya, sihir ni orang guna untuk tujuan tak betul dan mengancam orang lain.....
Selalunya letak dalam makanan atau minuman seseorang yang nak disihir tu....
Ataupun dihantar secara halus.... Haaaaa... 
AJ selalu dengar, orang yang mengamalkan sihir ni banyak pantang larang yang dia kene ikut.....
Itu tak boleh, ini tak boleh....
Dan lagi 1, kalau diperhatikan muka mereka takde seri...
Pucat lesi, kusam dan tak bercahaya (takde Nur la..).....
Lepas tu kalau umur tu muda pun, nampak tua macam ada belaan je....
Kite tengok pun takut!
Wallahualam.....
Tapi AJ peliklah, takkan lah tak tau ape yang diorang buat tu dah jatuh syirik, khurafat??
Dah tentulah mereka ni mendampingi dan didampingi oleh sesuatu belaan yang semestinya jauh menyimpang dari jalan Allah swt...
Bila bercakap soal sihir ni, takutnya AJ....
Yelah, kadang orang yang disihir sendiri bukan perasan kan...
Ingatkan sakit biasa je kan... Tau-tau dah makan dalam, sihir tu dah sebati.....
Ada jugak yang sampai muntah darah la, ape la....
Malahan ada yang sampai membawa maut!

Ya Allah...
Semoga kita semua dijauhi dari perbuatan sihir dan dengki khianat orang ni.......



Jom baca info yang AJ dapat dari Facebook tu...
Manalah tau, ada yang "tumpang" kita dalam tak sedar......
Nauzubillah....

DEFINISI SIHIR

Sihir adalah satu perbuatan hasad dengki dan sabotaj melibatkan bantuan jin dimana seseorang tersebut meminta bantuan daripada dukun ataupun pun meminta secara terus dengan syaitan untuk melaksanakan hajat buruk mereka. Sihir tergolong dalam kejahatan yang dikehendaki Allah S.W.T. Wujudnya ia di dunia ini sebagai ujian dan cubaan, walaupun tidak diredhaiNya. Allah S.W.T. melarang manusia melakukannya.

Definisi ringkas ialah, "Suatu perbuatan yang dilakukan dengan syarat-syarat yang tertentu, dibawah keadaan dan persiapan-persiapan yang aneh dengan cara-cara yang misterius." Terdapat perbezaan yang tipis antara sihir dengan mukjizat. Mukjizat mengubah sesuatu hakikat ( realiti ) dengan percubaan yang betul-betul terjadi, dan mukjizat inilah yang menjadi rahsia masuk Islamnya para penyihir Fir'aun.

Jenis-jenis sihir adalah :--Sihir Rumahtangga/Perceraian-Sihir Pengasih/Guna-guna-Sihir Tipuan Pandangan/Silap Mata-Sihir Gila-Sihir Santau-Sihir Kelesuan Badan-Sihir Penyakit Anggota Badan-Sihir Penghalang Pernikahan.

Tanda-tanda Terkena Sihir

Sakit kepala selepas waktu asar keatas.
Badan terasa berat dan malas.
Sukar mendapat jodoh.
Badan terasa bisa-bisa.
Sakit ketika ziarah orang meninggal.
Sukar tidur malam.
Sakit pinggang tanpa sebab.
Sakit dada bila waktu asar keatas.
Mimpi melihat binatang seperti ular dan sebagainya.
Bermimpi bayi atau menyusukan bayi.
Bermimpi di tempat tinggi.
Bermimpi di tempat yang kotor.
Sakit anggota badan tertentu seperti kaki selepas waktu asar.
Ada terasa benda bergerak dibawah kulit.
Bayi kerap menangis.
Suami isteri kerap bertengkar walau perkara kecil.
Sayang melampau-lampau pada orang yang baru dikenali.
Malas beribadat.
Nyanyuk ketika usia lanjut.
Panas baran.
Sikap berubah secara mendadak.
Gelisah dan panas ditengkuk bila dengar al-quran.
Suka melakukan tabiat buruk.
Kerap sendawa bila mendengar al-quran.
Kerap keguguran.
Gagal melakukan hubungan kelamin.
Mengantuk bila dengar al-quran.
Bermimpi seram yang menakutkan.
Darah haid turun lebih 15 hari.
Batuk yang berpanjangan.
Selalu ditindih ketika tidur.
Kuat berangan.
Terlalu rasa rendah diri dan tidak berkeyakinan.
Nafsu seksual yang melampau.
Selalu melihat kelibat dirumah.
Terasa diri selalu diperhatikan.
Mandul.
Kerap mendengar sesuatu bisikan.
Melihat jin secara terus.
Sakit mental atau gila.

CARA MENGATASI GEJALA SIHIR

Apabila telah disahkan seseorang itu terkena sihir samada dari segi fizikal, mental atau spiritual, maka dalam dalam konsep Islam, tiap-tiap yang bermasalah ada penyelesaiannya. Tiap-tiap penyakit ada penawarnya. Islam telah membuat beberapa peraturan untuk mengatasi penyakit disebabkan sihir. Terutamanya setelah kita melihat fakta yang jelas bahawa Nabi Muhammad s.a.w. pernah terkena sihir dalam kisah yang terkenal dengan Labid bin A'sam. Peristiwa ini berlaku untuk memberitahu kita bahawa terdapat ayat Al-Qur'an yang dinamakan Al-Mu'awwizat, iaitu beramal bersungguh-sungguh dan yakin dengan ayat-ayat itu sehingga ia menjadi penawar.

Begitu juga dengan ayat Kursi dan memang dari kaedahnya ayat tersebut adalah pengubat dan penyembur sihir. Malah Nabi Muhammad s.a.w. telah menyebut secara terperinci bahawa sihir itu boleh diubati dengan membaca enam ayat pertama surah Al-Baqarah, tiga ayat daripada surah Al-Baqarah iaitu ayat 255, 256 dan 257 dan tiga ayat terakhir daripada surah tersebut. Ayat-ayat ini hendaklah diamalkan dengan penuh yakin bahawa Allah S.W.T. boleh menyembuhkan sihir.

Ayat-ayat tersebut adalah seperti berikut :- 
1.)    Surah Al-Baqarah 2 : 1-6 
2.)    Surah Al-Baqarah 2 : 255-257
3.)    Surah Al-Baqarah 2 : 284-286

Insyaallah sembuh dengan izin Allah swt....


Kalau sesiapa yang ada gejala-gejala kat atas, cubalah amalkan ayat-ayat Al-Quran ataupun berubat dengan orang yang lebih arif mengenai sihir.....
Jangan salah jumpa "ustaz/ustazah" sudahlah ye...

P/s : Papepun, mintalah pertolongan dari Allah swt......



"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

31 comments:

  1. Takutnya..mintak dijauhkan dr terkena sihir nie..
    Tq sharing ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mudah2an dijauhkan kan...
      No problem...

      Delete
  2. tq for sharing AJ..zaman sekarang ni benda-benda macam ni pun orang sanggup lakukan janji hati mereka puas. minta kita semua dijauhkan daripada semua malapetaka yang tersenarai diatas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak...
      Dosa pahala dah tak ingat...

      Delete
  3. Assalamualaikum yangg. thanks sharing. tambah ilmu sikit di hari Jumaat yang indah ni. salam sayyidul ayyam buat kesayangan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yangg, jemput join review blog 2.0 sheila. semua yang join akan direview secara berperingkat :- http://www.sheilashahfiekry.my/2013/09/review-blog-20.html

      Delete
    2. Waalaikumussalam....
      Salam jumaat di hari Isnin....
      Sebab reply komen hari Isnin...

      Delete
  4. nice sharing Aj... sihir ni adelah mainan setan utk merosakkan akidah manusia... care yg terbaek adelah dengan mengamalkan sunnah Baginda Rasulullah saw... Inilah care yg terbaek utk menghindarinye.....

    ReplyDelete
  5. thanx Aj.. entri yg bagus utnuk di share.. !

    ReplyDelete
    Replies
    1. No problem.....
      Perkara yang baik, AJ kongsikan je..

      Delete
  6. semoga kita dijauhkan dari sihir.. salam jumaat ^_^

    ReplyDelete
  7. PHD punca sihir kan.. paling terok tu sihir dlm rumah tangga... smpai mengganggu hubungan intim suami isteri tu.. ish x baiklah mcm tu kan.. dosa besar yg susah mendpt pengampunan dari Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Deqla...
      Selalu sihir ni la perosak hubungan orang lain...
      Setuju sangat...

      Delete
  8. fuh...panjang entri AJ kali ni..hehehe

    saya kalau cakap bab sihir ni seram sikit..semoga kita semua dijauhi daripada perkara ni ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...
      Mudah2an.....
      Aah sihir ni memang menakutkan...

      Delete
  9. nice sharing kak.. Moga kita dijauhkan dari terkena sihir ni.. ish3

    ReplyDelete
  10. Allah tak akan menguji umatnya jika mereka tidak mampu..jika kita minta pada Allah s.w.t insyallah dijauhkan semua benda nie..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jemput ke blog saya pula ya.

    ReplyDelete
  12. dah banyak pendedahan ... mungkin kadang kita terlepas pandang, sehinggalah kita atau keluarga kita menjadi mangsa..

    ReplyDelete
  13. saya menyaksikan di depan mata . kekadang tu kena tempias juga . dah dok satu umah kan . alhamdulillah , kami dah sebati dgn amalan rukyah ...

    ReplyDelete
  14. Sukar mendapat jodoh? ohhh tidak.. adakah sy disihir...?

    ReplyDelete
  15. ada gak yang sanggup sihir orang yang terdekat untuk kepuasan diri sendiri...kan?apapun mintak dijauhkan la dari kita adik beradik diva...dari keluarga dan saudara mara kita..tp kalau dah biasa amalkan..orang pun boleh perasan..makan la jamu banyak mana pun..tetap nampak kusam kan...

    ReplyDelete