Blogger templates

Click to Follow...

Friday, 23 August 2013

Kucing Hilang Lagi...


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Tadi AJ cakap AJ sedihkan??
Ni la punca-punca AJ sedih...... (Hanya orang yang bela kucing tau perasaan AJ sekarang...)

Minggu lepas kucing AJ hilang....
Zorro name dia....
Puas AJ cari... Lastly pukul 3.30 pagi waktu Malaysia bukan Zimbabwe, AJ jumpa dia kat celah-celah semak belakang blok AJ.....
Alhamdulillah... Jumpa pun...
Dah nangis-nangis dah AJ siang tu...
Yelah kucing AJ mane penah keluar rumah....
Pastu, penakut ya amat pulak tu...
Baru orang datang rumah dah bertempiaran lari...
Ni pulak terkeluar dari rumah.....
Dengan bisingnya, bunyi kereta, motor dan orang lalu lalang...
Entah manalah larinya tu kan......

Zorro....
Dah jumpa balik dah...

Pagi semalam pulak, sekor lagi kucing AJ hilang...
Memula tak perasan pun, sekali bile kakak AJ tanye baru perasan si Comel takde...
Ya ampun...... Lepas sekor, sekor kucing AJ lesap....
Tak perasan dia terkeluar masa bukak pintu tu....
Tapi Comel ni pulak AJ tak tau mana hilangnya....
Dah puas AJ pusing flat ni cari...
Habis segala semak AJ dah redah, tak jugak jumpa...
Macam-macam bende dah keluar dalam kepala otak ni....
Makan ke dia, tidur kat mana, selamat ke dia kat luar tu??
Waaaaaaaaaaaa.... Nangis lagi AJ...... (AJ memang emo kalau bab kucing ni)
Comel.... Comel pegi mana???
Baliklah....... Kat luar tu bahaya.... T_T
Takpe, karang mummy cari Comel lagi ye.... =(
Dahlah pagi tadi hujan tersangatlah lebat....
Manalah dia menyorok, berteduh.....
Serius sedih sangat.....

Ni Comel....
Waaaaaaaaaaaaa.....

P/s : Semoga jumpa balik si Comel..
Sob... Sob... Sob...



"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

33 comments:

  1. sebagai pencinta kucing.. sy dapat merasai kesedihan awak tu AJ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedih kan....
      Nak pulak dia tak penah kuar rumah...

      Delete
  2. hohoho..sedihkan..doa moga selamat yer..in shaa allah t jumpa lah or balik la dia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapnya macam tu la kak...
      AJ dah tak tau mane nak cari... =(

      Delete
  3. pheww, after lunch baru akak sempat singgah blog AJ... ada tu kot si comel gi jalan2 jumpa kawan baru seronok sampai lupa nak balik...kakak doakan comel tak pergi mana2 (walaupun takut kucing kan, nak jugakkk....).... dan kakak doakan comel tak apa2....mummy comel jangan sedih2 yer... In Shaa Allah jumpa tu... tak pun nak pegi cari sama2 tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tu penakut ya amat kak....
      Belum pape dah lari....
      Tu yang risau tu.....
      Jom kak, kite cari sesama...

      Delete
  4. assalamualaikum AJ...alorrr cilehan nyer mcm mana bo hilang tu...:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Mama...
      Tak tau la macam mana boleh terkeluar....

      Delete
  5. ye AJ.. deqla sebagai pencinta kucing mmg phm sgt perasaan AJ tu.. cubalah cari sampai jumpa.. doa byk2 moga dipertemukan smula.. kalo dah jumpa nnti, kena hati2..jgn bg kucing2 terlps lagi.. yela.. pagi tadi mmg hujan.. mana la si comel berteduh sejuk2 tu.. sedihnye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak jumpe dah Deqla....
      Waaaa..
      Sedih sangat...

      Delete
  6. dya pun emo kalau bab2 haiwan kesygan..

    ReplyDelete
  7. jgn risau AJ.. nnti pandai2 la comel cari jalan balik tue.. maybe comel kuar ambik angin kot..sabar yer.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hope tau la dia balik kak...
      Risau jugak AJ...

      Delete
  8. Semoga Comel selamat... hope xde pape berlaku kat dia.. :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak harap macam tu la Ena....
      Mudah2an tau la dia balik....

      Delete
  9. nad kalau kucing hilang pun nagis..huwaaa..sedihneyr..kalau kurung die rimas plak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la nad....
      Sedih kan..
      NI AJ memang tak kurung, tapi diorang memang takit kuar umah...

      Delete
  10. Moga dapat jumpa balik dengan Si Comel ye kak AJ :)

    ReplyDelete
  11. lepas ini kena tutup pintu jangan bagi si comel keluar rumah.....huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pintu memang sentiasa tutup kak..
      Tapi tak sedar pulak kalau dia ikut kuar, time kite kuar...

      Delete
  12. tengok zorro tu macam tengah termenung dan bersedih jer..sebab sicomel takder kot...ciaaan dia..

    ReplyDelete
  13. KEMANALAH SI COMEL MENGHILANG..? TAK MASUK DALAM SANGKAR KE?

    ReplyDelete
  14. Semoga comel kembali semula ke pangkuan penjaganya

    ReplyDelete
  15. ape yg amik tu mohon pulangkan balik
    sedih oo kucing hilang..
    huhuh

    ReplyDelete