Blogger templates

Click to Follow...

Monday, 19 August 2013

Contest : Destinasi Honeymoon Impian...


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Destinasi honeymoon impian..... BALI!!!!!
Yup! Tidak lain tidak bukan Kepulauan Bali, Indonesia...

Setiap orang pasti mengimpikan satu destinasi hebat untuk saat-saat indah dengan insan tersayang...
Lebih-lebih lagi bagi pasangan yang telah mendirikan rumahtangga...
Macam tu juga AJ.....
Seumur hidup AJ, belum pernah AJ jejakkan kaki ke Kepulauan Bali yang terletak di antara Pulau Jawa dan Pulau Lombok...
Melihatkan pada gambarnya saja sudah membuatkan kita nak rasa dan alami sendiri suasana romantis Bali....
Impian nak honeymoon ke Bali tu dah lama tersemat dalam hati dari dulu lagi...
Insyaallah suatu hari nanti adalah satu kemestian, mesti, mesti, mesti dan semestinya nak ke destinasi romantis tersebut....
Kalau menang ni contest pun, rezeki kan... =D
Tapi bile masanya nak pegi, KIV la kan...
Ehhhh?? Macam confirm menang pulak kan... Teeettttt.. =P


Bali menjadi pilihan AJ kerana menurut cerita rakan-rakan yang pernah kesana selain dari suasananya yang romantis dan seni binanya yang menarik, Bali terkenal dengan seni tarinya yang unik dan ada yang nampak menyeramkan pada AJ....
Antaranya Tari Kecak, Tari Legong, Arja, Tari Pendet dan sebagainya.....
Setiap gerak tarinya, ada makna dan ceritanya yang tersendiri....
Sambil honeymoon, dapat juga kita menyelami budaya dan adat negara lain kan....  =D
Rugi kalau tak amalkan "sambil menyelam minum air" ni kan....

Antara keunikan gerak tariannya...

AJ juga berangan-angan nak duduk di tepi Pantai Dreamland sambil menyaksikan panorama indah turun dan naiknya matahari, melihat keindahan airnya yang jernih bak kristal serta beriadah..
Kepulauan Bali kan memang terkenal dengan pulaunya yang cantik.... =D

Pemandangan indah Pantai Dreamland....

Berkuda dan menikmati makan malam atas kapal persiaran bersama insan tersayang mengelilingi sekitar pantai Bali....



Merasai makanan enak dan istimewa Bali seperti Pecal Lele Sambal Bali, Sate, Gado-Gado, Bubuh Injin dan juga Godoh Gedang...
Kat KL ni ada jugak Sate, Pecal Lele dan makanan Indonesia yang lain tapi mana nak sama dengan tempat asalnya...



Dan.... Paling utama memanjakan diri di spa dengan pemandangan indah dan tenang dalam suasana yang sangat romantis setelah penat berjalan sekitar kawasan Kepulauan Bali....
Bak kata orang, tak sah ke Indonesia kalau tak merasai nikmat spa nya kaaaannnnnnn....=D


Pastinya, honeymoon Bali bakal menjadi sesuatu yang tidak akan dilupakan setiap pasangan.....
Alahai.. Indahnya angan-angan AJ ni..... =D

Okaylah... Cukup sampai sini je cerita destinasi honeymoon impian AJ......
Kalau cerita semua impian ni, tujuh hari tujuh malam pun belum tentu habis....
Hehehehheehehe.........

Jadi, apalagi....
Jom realisasikan impian honeymoon di Bali dengan contest yang dianjurkan ILuvTour  dan Tarreq Al-Jannah ni....


Klik http://iluvtour.com/contest-get-a-chance-to-win-honeymoon-package-to-bali/ untuk tau lebih lanjut syarat penyertaan contest ni.....
Manalah tau kalau-kalau impian korang ataupun impian AJ sendiri untuk berhoneymoon di BALI menjadi 1 kenyataan.....
Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tau.....
Ini bukan angan-angan Mat Jenin tau! Ini angan-angan yang berpotensi untuk direalisasikan..
Semoga berjaya semua!!

P/s : Kuat Verangan kann AJ ni.... =P
Kata orang setiap kejayaan bermula dengan Impian.. =D



"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

5 comments:

  1. amboiii.. byknye destinasi impian AJ eh.. moga2 tercapai la salah satunye.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehhehe...
      Impian memang banyak Deqla....
      Insyaallah...

      Delete
  2. singgah dan follow sini...
    Good luck... ^^
    semoga hajat tercapai.. ^_^ Amin!

    jemput singgah..

    http://diaristira.blogspot.com/

    ReplyDelete