Blogger templates

Click to Follow...

Monday, 20 May 2013

My Braces Journey : Kenapa AJ Nak Berbraces???


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Okay, AJ nak sambung pulak pasal episod braces AJ......
Ada yang bertanya kat entri2 sebelum ni...
Kenapa AJ nak berbraces??

Okay ni jawapan AJ.....
AJ nak berbraces sebab gigi AJ ni sangatlah berlapis2.....
Terutamanya bahagian bawah...
Gigi atas pun dulu ada taring yang berlapis tu..
Tapi tahun 2011, AJ suruh dentist cabut.....
Kata orang ada gigi taring macam tu manis..
Kata AJ pulak gigi taring tu adakalanya merimaskan AJ...
Lepas tu pulak everytime memberus gigi, gusi tu selalu berdarah..
Yang gigi belah bawah pulak tak payah nak cakap lah..
Kadang2 struktur gigi tu buat AJ rasa rendah diri sangat.....
Nak pulak bila ada budak2 kecik yang kerap tanye "kenapa gigi kakak macam tu?"
Tak terkedu kau nak menjawabnya???
Masalah lain pulak bila makan...
Kerap terjadi bila dah lepas makan tu, cebisan makan tersangkut antara gigi2 yang berlapis tu...
"Ter"emosi jugak kadang tu bila susah pulak nak keluarkan sisa dia tu......
Mencabar jiwa dan raga wa baq ang!

Bukan kata buat braces ni sebab AJ tak bersyukur ye....
Tapi AJ buat sebab nak elokkan balik struktur gigi....
Atleast lepas2 ni AJ tak payah nak dengar soalan menyentap hati dan perasaan dari kanak2......
Hehehhehehehe... =D
So sekian saje penerangan AJ......


AJ tak tepek gambar gigi AJ ye..
Kang tak selera pulak korang menengoknya..
Tapi kalau korang ade tengok keek AJ, mesti korang akan perasan keadaan gigi bawah AJ bila AJ bercakap..... =D

P/s : Berapa belas hari je lagi....
Tik tok tik tok...
Huhuhuhuhuh.... =D



"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

50 comments:

  1. owhh yelah dik
    semoga berjalan lancar
    lepas nie lebih manisslah senyuman muu ;)

    ReplyDelete
  2. FD teringin juga, tapi tak berani. takut sakit :/

    ReplyDelete
  3. Sakitnya sekejap je @Dianaa.... =D
    Kena tahan sikitlah... =D

    ReplyDelete
  4. haha.. letak la dulu. nk tgk. hehehe

    ReplyDelete
  5. Sikit hari lagi @Carlos Santiago..
    Pasni AJ senyum nampak besi je la...
    Hahahhahah...

    ReplyDelete
  6. Berapa bayaran yang dikenakan kalau pasang braces?

    ReplyDelete
  7. teringin gak nak buat...
    AJ ada FB nak tanya sikit pasal Barces nie....

    ReplyDelete
  8. makin omeyy la kak AJ pasni :P

    ReplyDelete
  9. @aQu Mad boleh rujuk entri AJ yang ni http://ayuejean.blogspot.com/2013/04/my-journey-to-braces-apa-itu-braces.html..
    Dia bergantung kepada keadaan gigi dan klinik yang kita pegi tu jugak...

    ReplyDelete
  10. AJ dah jumpa dentist yang sesuai ye..
    haritu masa akak gi bandung, pak supir kata kat bandung buat braces sgt lah murah. dlm RM100-RM250 je..
    tapi itu di bandung lah kt KL mmg tak dapek hehehe

    ReplyDelete
  11. Dah jumpa dah.. =D
    Tu la kak @ZazaMyMoon...
    Kat sane memang murah sesangat......
    Kawan AJ kat sana pun cakap..
    tapi tu la, bila masanya AJ nak pegi sane kan.....??
    So redha je la buat kat KL ni....
    Hehehheeh..

    ReplyDelete
  12. semoga smuanya berjalan lancar AJ..:)

    ReplyDelete
  13. aaa kte dh lme nk buat tak terbuat2.. hukhuk

    ReplyDelete
  14. woww nak pakai braces..akak tengok cam sakit je..
    gud luck tau..tabahkan diri.. mesti meletop pas ni..

    ReplyDelete
  15. hopefully berjalan lancar process tu nt...sy pun ada plan nk psg braces gak..tp xtau lah bila nk bt...

    ReplyDelete
  16. Takpe @haz..
    Bagi akak buat dulu...
    nanti akak laporkan dari tempat kejadian... =D

    ReplyDelete
  17. Dah lama rasa agak tabah kak @Zee Suhaini..
    Tapi tu la, baru ni berkesempatan nak buat... =D

    ReplyDelete
  18. Thanks @Mime MF...
    Buatlah, harga braces selalunya makin naik tau...

    ReplyDelete
  19. gigi akak dan abg pun berlapis2 jugak. tapi malas pulak rasanya nak pakai braces. hehehe. kang hilang seri pulak. hehehe

    ReplyDelete
  20. AJ dulu gigi atas macam kak @Sue-Rya Qistina jugak..
    Tapi AJ pegi cabut...
    hehhehehe...

    ReplyDelete
  21. kot gigi dah elok sok lagi selalu keek la ek? heheheh

    ReplyDelete
  22. Tak perasan sebab belum bersemuka dengan AJ...hehe..emmmm ... baru pakai ke AJ?

    ReplyDelete
  23. nanti bertambah gojesssssssssssss adikku iniiiiiiiiiiii.. :)

    ReplyDelete
  24. ehh deqla pun mcm tu la.. ada gigi taring.. tp lantak la dia kat situ..hihi.. bawah pun berlapis jugak.. kdg2 menyesal jugak x jaga masa kecik2.. ha kan.. dpt gigi x cantik..hihi.. dah la tu gigi dpn dah rupa rabbit.. mancung sikit pulak tu..hahahah... sikit je tau, bkn byk..hahahhaaa... buat masa ni x terfikir nk berbraces.. entah.. hihi

    ReplyDelete
  25. mselim3 punya gigi pun berlapis jgk..

    mselim3

    pls: belum terfikir nak buat, insaallah kalau ader rezeki boleh buat braces nie,,

    ReplyDelete
  26. Insyaallah @Mohd Selim Zainal, nanti adalah rezekinya tu...

    ReplyDelete
  27. gigi taring laa sweet AJ..hihi...nanti cerita laa pengalaman masa nk pakai braces tu eyh..igt nak buat jgk, sbb gigi kte kt bawah mcm xbetoi sikit..huhuhu

    ReplyDelete
  28. pasang braces pun comel juga... :)

    ReplyDelete
  29. assalamualaikum AJ....lepas ni mesti dah lawa gigi AJ senyum tentu jadi menawan...;)

    ReplyDelete
  30. Semoga berjalan dengan lancar ;)

    ReplyDelete
  31. nanti boleh update aj dengan braces...=D

    ReplyDelete
  32. nanti updatelah bila dah pakai tu yer AJ :)

    ReplyDelete
  33. Gigi boleh diibarat permata bagi seseorang. Kalau mempunyai senyuman yang menarik dapat meningkat tahap keyakinan diri. Asalkan bertujuan tak apa jangan sampai menunjuk-nunjuk.

    ReplyDelete
  34. Begitu ye AJ..xpe, buat je la..kalau untuk kebaikan diri, tak salah pun.

    ReplyDelete
  35. ala...ingatkan aj nak tunjuk gambar gigi, hehe...memang patut buat pun aj, kalau tak, tiap kali makan daging, perhh...seksa zahir batin tu nak buang yang lekat dekat celah gigi...

    ReplyDelete
  36. Aj..selamat berbraces ye...kawan opis Umi Qi pakai braces ada mcm2 kaler omeyyyy...hehhe

    ReplyDelete
  37. goodluck.. semoga gigi mu chantek nanti.

    ReplyDelete
  38. Xpe..nanti lepas berbraces semakin comel lah Kak Ton@Aj kite nie..hehe

    ReplyDelete
  39. Owh camtu ceritanya..elok la kalau nak ber braces kalau tu sebabnya..

    ReplyDelete
  40. pasni boleh la tayang ggi selalu mcm iklan colgate kan..hehehe..
    gurau je AJ.. =)

    ReplyDelete
  41. semoga proses utk psg braces tu bjln lancar buat AJ nanti.. amin......

    ReplyDelete
  42. semoga segalanya berjalan lancar ya AJ..ameen

    ReplyDelete