Blogger templates

Click to Follow...

Saturday, 20 April 2013

Kenapa Rezeki Susah Nak Masuk?


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

AJ terbaca ni dalam fb...
Menarik jugak..
So AJ nak kongsi dengan korang sikit..
Kira macam tazkirah Maghrib la ni dalam sama-sama kita memperbaiki diri masing-masing....


Antara sebab mengapa REZEKI SUSAH NAK MASUK :

1. Gemar mengungkit-ungkit pemberian
2. Asyik mengeluh perihal duit yg tidak cukup untuk urusan itu dan ini.
3. Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit (KEDEKUT)
4. Berkira untuk membantu memudahkan hal yg baik
5. Riak bila bersedekah
6. Banyak berbuat maksiat/kemungkaran
7. Tidak/kurang beristighfar
8. Tidak bersyukur/banyak mengeluh

Nota: Rezeki bukan sahaja dalam bentuk wang, tapi kebahagiaan, peluang menyambung belajar, peluang kerja, anak, jodoh dan lain-lain.

Ada juga yang berbuat kemungkaran tetapi tetap memperoleh rezeki yang melimpah ruah. Tapi ketahuilah itu nikmat yang paling azab di kemudian hari dan ia dipanggil 'istidraj'. Wallahua'lam.

Dan AJ nak tambah sikit doa ni....


P/s : Semoga kita semua sentiasa dimurah rezeki dan dijauhi daripada perkara di atas...
Insyaallah, rezeki Allah swt tu luas......



"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

38 comments:

  1. kdg2 kita nmpk org 2 mcm kaya. ada rumah besar,keta mewah,anak ramai, kja hebat2 dll..

    tp ada je musibah. slalu sakit, anak2 wat hal, dadah, ponteng sekolah, umah tangga x aman, bla3...

    mgkin 2 ujian..& mgkin jugak 2 ptanda rzki xberkat..

    nauzubillah!

    ReplyDelete
  2. Semoga kita sentiasa dimurahkan rezeki.. :)

    ReplyDelete
  3. amin.. mudah2 muudahan kita di murahkan rezeki..dan jauhkan dari sifat2 di atas

    ReplyDelete
  4. Thanks for sharing this AJ..dah banyak baca..moga ni jadi manfaat buat sume

    ReplyDelete
  5. mcm doa dhuha....mmg elok diamalkan seusai solat dhuha

    ReplyDelete
  6. seboleh2nya kita elak dari 8 perkara di ats kan...

    terima kaseh sudi berkongsi.. :)

    ReplyDelete
  7. tengkiu share AJ. nice sharing untk kita semua. :)

    ReplyDelete
  8. sometime ena rasa rezeki yg ena dpt ni xcukup... ya Allah, ada la tu yang ena buat silap kt Allah

    ReplyDelete
  9. In sya allah rezeki ada di mana-mana... t.k perkongsian bersama... :)

    ReplyDelete
  10. terima kasih mengingtkan.. moga kita sama2 murah rezeki..

    ReplyDelete
  11. Mohon doa moga rezeki kita diberkati @✿AINAA ROSEBERRY✿..
    AJ pun kadang rasa macam tu....
    Manusia, ada khilafnya..

    ReplyDelete
  12. Aamiin... Thanks AJ sharing ni.. :)

    ReplyDelete
  13. sikit lgi nk komen...

    Rezeki yg diberi perlu dibahagi2.. sometimes ada org rsa tkut sgt nk menghulur.. *peringatan utk diri sendiri jugak..

    ReplyDelete
  14. kena sentiasa berdoa... mohon Allah murahkan rezeki.....

    ReplyDelete
  15. Yup @Remy hazza, mudah2an doa kita makbul.. =D

    ReplyDelete
  16. kena elakkan semua yg boleh menghalang rezeki dr masuk..
    thanx for sharing AJ :)

    ReplyDelete
  17. Moga kita semua sentiasa murah rezeki... amin...

    ReplyDelete
  18. thankz aj atas perkongsian....nk tye sikit la....ada x pemakai braces kna operation sebelum pakai braces

    ReplyDelete