Blogger templates

Click to Follow...

Wednesday, 6 March 2013

Tilik Nasib


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Al-kisahnya petang semalam, kakak dekat ofis yang berbangsa India sajalah tanya tarikh lahir AJ dan Mr.JR..
Tetiba dia tilik nasib.... AJ ni bukanlah percaya sangat... Tapi saja suka dengar...
Menurut tilikan dia, nombor tarikh lahir AJ ni okay je..
Lepas tu sikap AJ agak penyabar.........
Tersenyum AJ.. Sejak bila pulak AJ penyabar??
Hehhehe..... Baran lagi adalah..... =P
Sabar dalam perhubungan katanya.....
Tapi yang bestnya bila dia start tilik Mr.JR punya birth date......
Dia cakap nombor 8 ni memang bahaya sambil geleng-geleng kepala...
AJ tanyalah apa yang bahaya..
Dia ulang lagi, ini haaa memang bahaya...
Ahh sudah mende apa pulak yang bahayanya tu...
Suspen betullah akak ni.......
Lepas tu dia terangkanlah kat AJ apa yang bahaya.....
Tak semena-mena terus AJ tersenyum....
Bila dia dah tengok AJ senyum dia tanya AJ betul tak?/
AJ angguk je lah.....
Yup memang betul, sifat-sifat yang dia cakapkan tu kebetulan pulak sama macam sifat Mr.JR..
Tapi tu dulu la, setahun dua yang lepas... Sekarang dia dah tak macam tu lagi...........
Hehehhehehe..
Balik semalam AJ ceritalah dengan Mr.JR, dia pun terus tergelak.....
Haaaaaaaa... Kan betul... Tepat pulak kena batang hidung dia..
Padan Muka Mr.JR!!! =P
Tapi yang pasti AJ pun bukanlah percaya... Semua tu kebetulan je......
Tapi kepercayaan diorang memang macam tu..
Kita yang tak percaya ni kenalah hormat kan....
Bagi AJ, tu semua general knowledge je..... Ada jugak orang yang percaya, ada yang tidak...
Kalau sama pun bukanlah sebab tilikan tu...... Semuanya kebetulan.... =D
Dengar boleh... kalau percaya, jadilah macam bawah ni...
Nak ke????

Bagi yang beragama Islam, kita tak boleh percaya pun.......

P/s : AJ suka tanya pasal agama orang lain....
Sekadar nak tambah ilmu pengetahuan... =D

"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

59 comments:

  1. mmg syirik tilik nasib...kita doa yg baik2 dah ler

    ReplyDelete
  2. Betul kak @izan mama mia..
    AJ setuju....
    Doakan je yang terbaik....

    ReplyDelete
  3. dengar je AJ, percaya toksah. hehe.. syirik haipp! :p

    ReplyDelete
  4. Tu yang angguk geleng je @Hanida Moss..
    Hahhahah...... Kebetulan point yang 1 tu terkena...
    Lagilah AJ gelak besar...

    ReplyDelete
  5. percaya jangan dengar dan fikir.. hehe

    ReplyDelete
  6. bak kata kawan uni,dengar boleh,pcaya jangan..hehe

    ReplyDelete
  7. betul3 @UniMeOw, anggu geleng kan je... =D

    ReplyDelete
  8. percaya pada Allah je la kan :)

    ReplyDelete
  9. Betul kak @:: Mrs.Eady ::...
    Allah swt dah caturkan hidup kita.. =D

    ReplyDelete
  10. setuju.. jgn percaya.. tp yg dato' fazilah kamsah tu deqla pecaya.. hihi..bole?

    ReplyDelete
  11. Tak tau lah @Deqla manjew..
    Terpulang pada individu tu sendiri.... =D

    ReplyDelete
  12. JANGAN SAMPAI TILIKAN ITU DAPAT MEMPENGARUHI FIKIRAN AWAK DENGAN BERKATA "EH, BETUL JUGAK ERKK"

    ReplyDelete
  13. ALhamdulillah buat masa ni AJ tak percaya @fairus..
    Kalau adapun AJ anggap kebetulan dan tiada kena mengena langsung dengan tilikan pape... =D

    ReplyDelete
  14. dengar je la kan AJ, percaya jgn sesekali,syirik,nauzubillah. kdg2 benda2 tu kebetulan je kan AJ..hee.. :)

    ReplyDelete
  15. mmg x bole nak percaya tilik2 nasib ni, semuanya syirik. setakat nak tambah ilmu xde masalah. hehehe

    ReplyDelete
  16. xpernah percaya bnda2 karut mcm tu..:)

    ReplyDelete
  17. Masyaallah...
    Layan je aj, tp jgn percayakan...

    ReplyDelete
  18. Betul kak @Sue-Rya Qistina..
    AJ dengar pun buat tambah ilmu mengenai budaya orang lain.,...

    ReplyDelete
  19. Betul kak @Normi Nieza, kita memang tak boleh percaya..
    Dan kita juga tak boleh menafikan kepercayaan orang lain kan kak... =D

    ReplyDelete
  20. So far AJ tak percaya pun kak @Firdawati Rashidi..
    Lagipun semua yang kebetulan tu pun dah lama.....
    Heheheh...
    Tapi kelakar jugak bila fikirkan...
    Bolehkan tersingkap memori lama tu...

    ReplyDelete
  21. betul tu AJ..kalau cam lan buat-buat percaya jer...belakang dia baru gelak..tapi kekadang memang luck dorang tepat dapat teka beberapa benda yang betul..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  22. Tu la @Azlan Strider...
    AJ pun aa tak aa kan je la..
    Tapi geli hati sebenarnya... =D

    ReplyDelete
  23. baca boleh percaya jangan.. tapi bila terbaca.. boleh terpedaya.. better jangan terus.. hehe

    ReplyDelete
  24. syirik kan kalo percaya...tapi ada jugak kawan2 yang duk tanya birthday kita..dan dia gitau la kita ni tak boleh masuk dengan orang macam mana, boleh geng dengan orang macam mana...

    ada pendapat kata, benda tu kalo percaya seratus peratus tak leh, tapi kalo buat panduan untuk jadi lebih baik dan buktikan kita tak buruk macam tu (kalau ada yang negatif), lagi bagus!

    ReplyDelete
  25. memang syirik ..
    dgr boleh percaya jgn sama sekali ;)

    ReplyDelete
  26. assalamualaikum ayue...betul tu mmg syirik tilik nasib ni...:)

    ReplyDelete
  27. hehe...yang bulan kelahiran tu pun kekadang cam kena ngan diri n tetiba rasa motivated bila baca....haha

    ReplyDelete
  28. btul tu AJ akk sokong sgt..
    takleh caya benda2 camni..itu semua adalahh kebetulan..

    #dgr bole caya jgn!.. :)
    anywy tq coz sudi jengah blog akk yg tak seberapa itew...ni akak dtg bertandang cni pula..

    salam kenal AJ...

    ReplyDelete
  29. Apa pun semuanya d tentukan Allah...kalau sama pun hanyalah kebetulan.

    ReplyDelete
  30. tak elok kita mempercayai benda lain selain dari Allah... Dia dah tentukan yg terbaik utk kita.... kenapa dan mengapa..... ada rahmat dipenghujungnya.....

    ReplyDelete
  31. dgr buleh...percaya jgn...
    tp dia kata ayue pnyabarkan..
    situ dah nampak salahkan..
    hihihihi...

    baran rupanya..!
    hahha

    ReplyDelete
  32. Memang ada jugak yang ikut2 percaya semua tu @Al Kisah.....
    AJ takde lah percaya..
    Tapi kadang senyum sorang baca mende2 tu...
    Ada yang kelakar..

    ReplyDelete
  33. Sikap kita ni @Sunah Sakura, bukannya ada kena mengena pun dengan semua tu kan.....
    Kadang kebetulan... =D

    ReplyDelete
  34. Waalaikumusalam Mama @Mas Zull..
    Tu yang AJ tak percaya..
    Kang tak pasal lari akidah... =D

    ReplyDelete
  35. Aah @Remy hazza, Allah swt dah tentukan perjalanan hidup kita... =D

    ReplyDelete
  36. tapi kalau sekadar suka2 takpe kan??

    ReplyDelete
  37. kdg2 semua tu kebetulan kan..yg benar mengetahui hanya Dia...

    ReplyDelete
  38. la ni benda2 syirik tu la yg orang nak buat sangat...nampak kan depa nie tak percaya pada qada dan qadar yg Allah dah tetapkan..

    ReplyDelete
  39. kalau setakat suka2 boleh..jangan percaya sudah kan aj

    ReplyDelete
  40. Percaya ka dak.....kita ambik mana yg baik :)

    ReplyDelete
  41. As salam, AJ...tau xper... dengar jer...,klu bab percaya tu yg bahaya-boleh ke syirik jadinya...kLu baik, alhamdulillah..., klu yg buruk, cuba jadikan ke arah baik...^_^

    Terjah n3
    Solat hajat - Jom, Umat Islam!


    ^_^

    ReplyDelete