Blogger templates

Click to Follow...

Tuesday, 12 March 2013

Spesis Pelik!


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Kat dalam dunia ni AJ pasti mesti ramai yang penah jumpa spesis pelik..
Tak kisahlah pelik rupa ke, pelik perangai ke, pelik perbuatan..
Tapi memang peliklah.....
AJ pun terkatagori dalam spesis pelik...
Kepelikkan AJ tu, tang tak makan ikan....
Yes!! AJ memang tak makan ikan....
Korang cakaplah betapa lazat dan lemak berkrim pun ikan tu..
Memang taklah AJ makan...
Belum masuk mulut rasa pelik..
Hehehheheheh....
AJ cuma makan ikan pari je...... Sebab apa ikan pari??
Dia takde bau... Takde rasa pelik......
Ikan lain memang AJ takkan makan.....
Tak boleh nak sumbat langsung....
Errr.. Ikan bilis pun makan jugaklah... TAPI..... Yang digoreng garing-garing..
Kalau lembut pun AJ tak lalu makan...
Yang dah jadi rencah sayur ke, apa ke.. Memang tak sentuh...
Since tahun lepas AJ dah ada improvement sikit...
AJ dah pandai makan ikan keli...
Tapi masih sama goreng berlada yang garing..
Kalau lembik memang tak lalu nak makan........
Tu pun kena paksa dan diyakinkan oleh Mr.JR untuk makan.....
Tapi yang lagi pelik, AJ memang suka gila makan laksa.......
Kuah laksa tu ikan... Tak ke pelik???
Tapi kalau dah terasa ikan seketul-seketul dan tulang ikan...
AJ terus sentap..... Slow-slow tolak tepi....
Laksa Jusco memang dah kena reject awal-awal sebab bapak seketul-seketul isi ikan dia.......
Pelik kan???
Apa ke spesis tak makan ikan.......
Hahahhahahaha.....
Okay sekian..
Itu saje cerita untuk petang ni...
Malam kang kalau ada nak merapu, adalah entri..
Kalau tak....... Sayonara, jumpa esok je.... =D


P/s : Entri nak balik....



"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

54 comments:

  1. Peliknyaaaa tak makan ikan! ;D Hee, saya pun pelik jugak. Makan makanan yang biasa2 je, kalau yang pelik2 tu tak makan langsung macam telur ikan contohnya. ;D

    ReplyDelete
  2. pelik jugak eh..
    tp ada yg lagi pelik kot, mkn ikan tp ikan kecik2 je..ikn besar tak mkn..

    pelikkan..itulah mkcik nur..hahah

    ReplyDelete
  3. Haha, bella suka sstgh jnis ikan ja. Tapi still boleh makn ikan lagi :)

    ReplyDelete
  4. samalah ngan anak sulung akak...

    pelik le, akak pula tak makan ikan pari & keli, ntah..

    ReplyDelete
  5. Akak makan ikan..tapi demand taw..ikan sungai lansung xmkn...

    ReplyDelete
  6. fish mahhanttan confm xmkn..hahahha

    ReplyDelete
  7. heheeh, lawak la AJ ni, ikan xmakan, laksa makan pulak kan,hehe :D btw, sye ni mmg antu laksa, kalau bau laksa je mesty kena makan...hehhe :D

    ReplyDelete
  8. hehe....nini makan suma...tolak batu ngan kayu je..ehem

    ReplyDelete
  9. saya tak makan durian...pelik tak?

    ReplyDelete
  10. IKAN BAKAR BEST WOOO... :D

    ReplyDelete
  11. Rasanya telur ikan akak makan jugak kot @Sally Yatiey.......
    Hehehehe..

    ReplyDelete
  12. Okaylah tu @CiK Bella, kalau still boleh makan ikan.... =D

    ReplyDelete
  13. Hahhahhaha... kak @umi alya, kitorang boleh geng la... =D

    ReplyDelete
  14. Macam kawan AJ kak @Firdawati Rashidi, dia tak makan ikan sungai...
    Tapi still makan ikan la... =D

    ReplyDelete
  15. Tu la @Seneorita Baharin..
    Tapi kuah laksa tu mesti betul2 hancur....

    ReplyDelete
  16. Yeke @nini?
    Jambu batu dengan ubi kayu makan kan...? =D

    ReplyDelete
  17. Tak pelik sangatlah @the malay male, kawan AJ bau durian pun tak boleh....
    hehehehe..

    ReplyDelete
  18. Tak bestlah @fairus....
    Hehehheheh...
    Sebab AJ tak makan kan.... =D

    ReplyDelete
  19. alkisah tak makan ikan keli.. hahaha sbb tgk kepala dia pun dah rasa pelik..

    ReplyDelete
  20. tak tau nak cakap dah AJ, awak peminat ayam/daging eh?..

    ReplyDelete
  21. @Al Kisah, tang kepala tu bu8ang dulu la....
    hehehheeh..

    ReplyDelete
  22. Yup @[PCL]...
    Ayam ay=tau daging hadap hari2 pun takpe... =D

    ReplyDelete
  23. sama mcm wanilah ni tak suka makan ikan

    ReplyDelete
  24. deqla lak byk yg mkn dari x mkn..hahahhaa.. pelik jugak tu kan??? eeii menatang apa tu? geli aihh

    ReplyDelete
  25. elok2 kucing comel.. tp jd buruk bila mata kecik kan...huhu...

    ReplyDelete
  26. @Deqla manjew, sapu semua lah....
    Hehhehehhe...
    Tak taulah spesis mende tu...
    Hehhehheh....

    ReplyDelete
  27. xpe..kalo xmkan ikan,,bg je kat kucg..meowwww :D

    ReplyDelete
  28. Kucing AJ pun tak boleh makan ikan @UniMeOw, nanti mesti diorang muntah...

    ReplyDelete
  29. Apakah pelik benar speses tak mkn ikan....dapnya ikan tiga rasa, ikan bakar, ikan merah msk stim cicah air asam......tak terliur kah dengar bunyinya tu..hehe

    ReplyDelete
  30. memang ada unsur pelik jugak la ni :D
    makan la , ikan kan protin.hehe ..

    ReplyDelete
  31. Oh kak @Mia Kassim, AJ tak terliur pun dengar...
    Hehhheh..
    Tapi kalau dengan asam pedas ikan pari atau ikan pari kukus cicah kuah asam....
    Tu memang meleleh air liur... =D

    ReplyDelete
  32. Tak boleh terima dek tekak ni @michelle De hunny..
    Hehhheh..

    ReplyDelete
  33. ...sebenarnya saya ada kawan yg pun tak suka ikan. Tapi dia ni lelaki. bukan takat tak suka tapi lansung tak akan makan benda yang rupa masih macam ikan...dia kata geli dan hanyir.tapi tak apalah citarasa kan berbeza cuma kalau tak makan ikan ni agak luar biasa sebab jarang jumpa..hihihii....

    ReplyDelete
  34. Mungkin kami ni spesis alien sikit kot @hud aikara..
    Memang ramai pelik bila AJ cakap tak makan ikan.... =D

    ReplyDelete
  35. tapi kan AJ kalau macam ikan bilis tu, lan pun makan yang garing jer..yang lembik2 lan tak makan..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  36. Tu la macam ngeri je kan @Azlan Strider..
    Hehheheh..

    ReplyDelete
  37. Rugi AJ tak makan ikan...sedap tau!!!Jolok je ...try kunyah hehe

    ReplyDelete
  38. Jolok pun dia keluar balik kak @hainom OKje..
    Kang joloknya sekor, kuar balik 3 ekor..
    Acane....? =D

    ReplyDelete
  39. Akak plak tak makan ikan darat @ ikan sungai... So bila balik kampung my hubby depa semua makan.. Agak janggal gak la masa mkn ramai2 tu..

    ReplyDelete
  40. Nani x makan tempoyak.. I mean sambal tempoyak. Tp gulai tempoyak makan. N lagi satu nani x berapa boleh nk pegang bekas sambal tempoyak. Nak basuh bekas yg dlm sink ada tempoyak lagi ler. Haha. Pelik2.. :) pelik tu unik kan :)

    ReplyDelete
  41. he3....remy boleh mkn ikan...tapi kalau ikan sungai.... wekkkk!!!! kuar balik.... tak suka.....

    ReplyDelete
  42. Hehheehheh...
    Rasa pelik je bila kita je yang tak makan kak @Si Matatajam..

    ReplyDelete
  43. Kenapa ek ramai tak makan ikan sungai...?
    Ni yang AJ pelik ni @Remy hazza...

    ReplyDelete
  44. mcm kita ikan tu mkan..tapi dalam 4-5 jenis je yng makan..kalau ikan keli setakat ni tak makan sebab geli.. hahaha.. loya je tekak..

    *comelnya miawwww tu..mata dia tecit je. hehe

    ReplyDelete
  45. Hey Aj....tu mmg plik tau!hahahha...adehhh...laksa tu mmg kuah yer dibt dr ikan..cane plak blh tak mkn ikan tp laksa mkn plak ni...hihihi

    ReplyDelete
  46. Hahhahaha.... @Mimie Najib, tu la.. Keli Yang orang tak ramai makan tu pulak AJ makan... =D

    Comel ke pelik??

    ReplyDelete
  47. Hehheheh.... Tu la @ayut, ramai pelik...
    Siap jadi fav food lagi.. =D

    ReplyDelete
  48. ikan keli sedpp oo..ikn kembung pu sedap

    ReplyDelete
  49. Keli AJ makan lagi @Nadia Johari..
    Lain eerrrrrr...

    ReplyDelete