Blogger templates

Click to Follow...

Wednesday, 6 March 2013

Cukuplah!!!


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA



AJ belum penah menulis apa-apa mengenai isu yang sedang berlaku di Sabah...
Bukan tak amik tau langsung..
AJ jugak mengikuti setiap perkembangan yang berlaku di Bumi Sabah......
Tapi arini AJ nak cakap cukup-cukuplah semua..
Bukan berhenti memberi semangat kepada pasukan pertahanan negara...
Tapi berhentilah bersikap saling menunding jari kepada orang itu dan orang ini...
AJ tidak berpihak kepada sesiapa..
Tapi usahlah mempolitikkan apa yang sedang berlaku..
Usahlah memperkota- katikkan mereka yang telah bertarung nyawa demi menjaga keamanan negara..
Usahlah mempropagandakan kematian....
SEDIH!!!!
Serius AJ sedih bila baca komen-komen dan kata-kata serta perbalahan sesama kita di laman-laman sosial..
Dalam keadaan sekarang kita kena bersatu..
Bukannya bertindak saling menunding jari...
Berkata-kata dan menaip hanya di papan kekunci memang mudah...
Bagaimana pula mereka yang terbabit disana??
Mudahkah mereka menghadapinya..??
Wahai orang politik....
Hentikan dulu isu politik dalam hal ni........
Bersatulah dalam mengembalikan keamanan Bumi Sabah, tanah air kita Malaysia..
Kalau bukan kita yang menjaga tanah air sendiri, nak harapkan siapa lagi??
CUKUPLAH!!!!


AL-FATIHAH dan sekalung doa buat perajurit negara yang telah terkorban......
Takziah buat keluarga mangsa.....
Buat yang masih meneruskan perjuangan..
Selamat berjuang..
Semoga keadaan akan kembali tenang seperti sediakala..

Ya Allah, selamatkanlah tanah air ku...
Amin....

P/s : Maaf, ini hanya luahan hati AJ...
Maaf kalau ada yang terasa....

"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

38 comments:

  1. setuju dgn aj..xbuat juga entry ttg kes yang berlaku..sbb sedih dgn kata2 sesetengah pihak..pray foy lahat datu..minta yang terbaik dan selamat semuanya..

    ReplyDelete
  2. betul tu dik.
    diorg ni dah jadi reporter tak bertauliah pulak kdg2 tu.
    kdg2 tu berita yg diorg dpt tu x benar sama sekali.
    kita doakan yg baik2 saja utk mereka yg berada di sabah.
    semoga tanahair kita sentiasa berada dlm lindunganNya.
    jgnlah keselamatan dan keamanan negara dipolitikkan lagi. cukup2lah tu

    ReplyDelete
  3. Semua saling berbalah kak @permatabiru..
    AJ pun harapkan yang terbaik..

    ReplyDelete
  4. Betul kak @Sue-Rya Qistina, lagi banyak cerita lagi banyaklah berita tak sahih nya..

    ReplyDelete
  5. DUNIA AKHIR ZAMAN.. FITNAH MENFITNAH, KATA MENGATA, BERCAKARAN SESAMA SENDIRI, PENYEBARAN BERITA PALSU BERLELUASA.. DIHARAP SESIAPA YANG TERLIBAT SEMPAT BERTAUBAT DAN KEMBALI KE JALAN YANG BENAR.

    ReplyDelete
  6. Mudah2an mereka terlibat kembali sedar @fairus...

    ReplyDelete
  7. same ...acik pon tak pernha buat tentang isu di sabah ..takut salah fakta dan tak suka situasi sekarang yang asyik cari salah siapa.. cepatnye cari jlan penyelesaian

    ReplyDelete
  8. baik kita tengok lihat dan berdoa untuk keselamatan negara je @Aku Penghibur...
    Betul takut disalah tafsir...

    ReplyDelete
  9. semoga semuanya kembali pulih...amin2..

    ReplyDelete
  10. Betul kak @Normi Nieza, walaupun tak mampu hulur bantuan tenaga kan...

    ReplyDelete
  11. Setuju sangat dgn AJ...huhu..stop laa menunding jari ke arah org lain kan..Semoga saudara kita di Sabah selamat dan aman kembali...Al-Fatihah~

    ReplyDelete
  12. kena muafakat baru hidup berkat... pray for sabah... amin... :)

    ReplyDelete
  13. klu bab menuding jari tu pon sesame klu ditanya ckp tak suke...tak payah la kedaulatan ngara pon nk dipolitikkan...sedih rasa...al-fatihah bt mangsa yg terlibat...

    ReplyDelete
  14. Kalau saling menuduh satu sama lain dalam keadaan sekarang bila nak selesainya kan @Seneorita Baharin...

    ReplyDelete
  15. betul tu AJ..anis pun selalu update dengan berita2 terikini tentang apa yang berlaku di sabah.. tambah lagi anis ada kenalan di sana. gerun anis dengar cerita dia.. semoga semuanya selamat di sana..

    ReplyDelete
  16. Sedih rasanya bila jadi macam ni kan @ayut.... AMin..

    ReplyDelete
  17. Semoga semuanya kembali macam biasa @Anis Athia..

    ReplyDelete
  18. memang sedih dengan apa yang berlaku di sana, mudah2an masalah ini dapat diselesaikan dengan sebaiknya

    ReplyDelete
  19. Lagi sedih bila ada yang tak sensitif kan kak @umi alya...

    ReplyDelete
  20. Betul tu kak.. Harap2 cepat selesai :)

    ReplyDelete
  21. kan...kenapa la asyik mencari kesalahan orang lain, cuba cari penyelesaian boleh tak?

    ReplyDelete
  22. Setuju ngn AJ.. Xpyh la nk memburukkan lgi keadaan. Tolak tepi dulu psl politik semua ni.. Ada jgk yg jenis yg share kutuk mengutuk kt fb. Xpsl2 name sendiri buruk..

    ReplyDelete
  23. kita sayangkan sabah...kita cintakan keamanan.....

    ReplyDelete
  24. bykkan berita2 yg tah ape kita dengar dari FB....

    apapun, sama2 kita doakan semuanya cepat berakhir...

    ReplyDelete
  25. Betul @Sunah Sakura....
    Dah selesai nak sambung berbalah pun sambunglah.....

    ReplyDelete
  26. Aah @nanieybarnieylurviey...
    Bila gunakan cara yang salah untuk tunjuk protes dan cakap tak pakai otak...
    Macam tu la jadinya..

    ReplyDelete
  27. Betul @Remy hazza..
    Kita sayangkan tanah air kita... =D

    ReplyDelete
  28. banyak sangat yang ditokok tambah dan diada2kan @Cik Nur™...
    Harapnya macam tu la...

    ReplyDelete
  29. itulah org di sabah ketakutan mereka pula sibuk berbalah disebabkan berbeza fahaman politik

    ReplyDelete
  30. Tu la kak @Mrs Velentine..
    Fikirlah orang yang kat sana tu dulu...

    ReplyDelete