Blogger templates

Click to Follow...

Wednesday, 27 February 2013

Hati-Hati Di Jalanraya!


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Okay ni bukan kisah pak mat tempe kena langgar motokar.......
Takde kena mengena dengan jalanraya pun cerita yang AJ nak story ni..
Saja nak buat onar..
Ada rasa kena tipu tak?? Opssssssssssssss... =D

Korang penah dengar gunting dalam lipatan?
Duri dalam daging??
Musuh dalam selimut???
Semuanya memberikan maksud yang lebih kurang sama kan??
Macam backstabber la..... Atau dalam bahasa melayunya orang yang gemar tikam belakang ni...
Penah kena?? Ada satu tempat keje dengan orang-orang macam ni tak??
Mesti ada kan...
AJ dan ofismate ada jugak "terpaksajebak" dengan orang macam ni.... (Ewah suka hati kau ye AJ nak buat ayat.)
Depan kita bukan main ayat manis semanis gula yang ditelan sepeket sekali gus.....
Belakang-belakang, tutup pintu mengata baeeekkk punya!
Depan bukan main lagi minta itu ini... Bukan main bahasa minta tolongnya..
Belakang sesedap rasa mengutuk sewenang-wenangya..
Kadang tu sampai jadi fitnah.....
Dahlah cerita tak betul, lepas tu tambah perasa lagi...
Kita yang tau kisah ni, ye kan aje la...
Yang tak tau dan tetiba jadi bahan??
Apa perasaannya...
Diorang ni tak fikir ke ye???
Entahlah...... Kadang muka manis, cantik, comel lote, hensem dan segak bergaya....
Tapi sayang seribu kali sayang..
Hatinya busuk dan lebih busuk pada daging busuk.... Nauzubillah...
Semoga orang-orang macam ni dijauhkan dari sekeliling kita semua.....
Macam AJ cakaplah..
"Berhati-hati di jalanraya, Don't drink and drive"
Nampak tak sekarang kena mengena tajuk entri dengan isi kandungan??
Hehhehehehehe.... =D



P/s : Kalau korang jumpa orang macam ni nak buat apa??



"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

36 comments:

  1. xsuka juga dgn org yg mcm nie..lebih suka buat hal sendiri..tetapi mmg ada spesis nie dlm opis kita..:(

    ReplyDelete
  2. mmg akan ada manusia yg cengitu kan AJ..x suke x suke..harap dijauhkan kengkawan yg cengitu

    ReplyDelete
  3. Banyak orang @permatabiru, banyak lah ragamnya kan...

    ReplyDelete
  4. AJ pun elakkan berurusan dengan orang macam tu kak @AQ Eyfa..
    Kang tak pasal je...

    ReplyDelete
  5. Betul kak @Normi Nieza....
    Kalau dah kena hujan, apa pun tak dapat... =D

    ReplyDelete
  6. alaa kwnn hery sgt byk cmni..hahaha...

    ReplyDelete
  7. Tu bukan kawan tu @hazwan hairy..
    Hehehheh..
    Moral of the story berhati-hati... =D

    ReplyDelete
  8. kt ofc ni pun ramai yg mcmtu. dah pernah terkena dgn kawan baik sendiri. sampai skang kitorg dh x berkawan. lantak la hai. dia buat mcmtu, bertambah melambak la dosa kering dia buat

    ReplyDelete
  9. ntah laa nak cakap cammana..maybe try to avoid dan menjadi rapat kot sebab kalau dah rapat nnt mesti nak kena back up..office politics sebenarnya satu benda kekadang kita cuba elakkan tapi dia datang sendiri..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. mmg byk2 sgt backstabber ni kan AJ, mulut org2 mcm ni mmg susah nak tutup, amik plaster tempek kat mulut pong xdak guna, sbb diorang blh ja bukak balik, yg blh kita buat doa je laa semoga org2 mcm tu diberi hidayah dan petunjuk oleh Allah swt..sabo je la ye AJ..

    ReplyDelete
  11. dah ada pengalaman tu... kwn sejak skolah lak tu.. huhh.. dasar talam 2 muka.,.,huh!

    ReplyDelete
  12. Biarlah orang macam ni kan kak @Sue-Rya Qistina..
    tak guna argue pape dengan diorang..
    Nanti yang nampak buruk kita... =D

    ReplyDelete
  13. Memang @Azlan Strider..
    AJ pun angguk geleng je...
    Malas nak amik port sangat..
    Kang tak pasal je... =D

    ReplyDelete
  14. Betul @Seneorita Baharin..
    Tapi mencabar menta fizikal lah bila berdepan orang macam ni...

    ReplyDelete
  15. Tak tahu nak cakap apa.. Semoga kita dijauhi oleh kawan yang sebegitu ^_^

    ReplyDelete
  16. huhu...sudah biasa dengan musuh dalam selimut nie.... nak wat camne kan.. org xsenang melihat kita kan.. huhu

    ReplyDelete
  17. Geram kan @Deqla manjew...
    Rasa nak hempok2 pun ada... =D

    ReplyDelete
  18. mmg akan ada yg macam gini.
    sakit hati la kalau fikir kan.

    sebab kalau dah tahu dia jenis yg tikam belakang mmg elak la rapat sgt ngan dia. berckp pun benda2 penting jea.rahsia2 semua tak blh citer.
    kdg2 org mcm gini kita salah skit pun dia akan spin jadi citer tu teruk sgt

    minatk2 jauh la kita dari sifat mcm ni.

    ReplyDelete
  19. Memang ada spesis macam ni @C.M.A @ CikMoonAdnan..
    Hehhehe..
    Sabar je la.. =D

    ReplyDelete
  20. Betul @nik ros...
    AJ elakkan orang macam ni selalunya..
    Bukan kata tak bertegur langsung..
    Setakat macam tu je la...
    Nak bagi sangat tu...
    Memang tidak.. =D

    ReplyDelete
  21. baca entry ni pun dah rasa nk mabuk.. antara paham x paham je..

    ReplyDelete
  22. So @Faizol Dee, please don't drive...
    Heheheh.. =P

    ReplyDelete
  23. kalau blh xnk jumpa org mcm tu..hihi..

    p/s : batam tu kt indonesia lah AJ.

    ReplyDelete
  24. ingat lah org tersyang.. haha..biasalah org macam2 ragam..tak dapat nak puaskan hati semua org..uhuk

    ReplyDelete
  25. Dulu adalah...
    sekarang dia dah pindah..
    aman dunia...

    ReplyDelete
  26. yang kita taknak ni la selalu jumpa @dya bunga....
    Hehehhe...

    ReplyDelete
  27. mesti @Momo....
    Ragam diorang ni kadang ada yangbbuat darah mendidih...
    Hhehhe...

    ReplyDelete
  28. rmasa dia mestiblega gila kan @Cik Nur...
    Hhhehe...

    ReplyDelete
  29. kalau jumpa ngan orng cam tu buat tak tahu je.....=D

    ReplyDelete
  30. selagi ada iri dihati..... benda2 camtu akan sentiasa berlaku.....

    ReplyDelete
  31. Memang malas nak layan @nini...
    Buang masa je tau...

    ReplyDelete
  32. Betul @Remy hazza..
    Tapi nak buat macam mana... Ni la lumrah manusia....

    ReplyDelete
  33. Konfrontasi dengan mereka. Direct je ckp.. Apa masalah dorang.. Hehe..

    ReplyDelete
  34. Orang macam ni @nanieybarnieylurviey, lagi dilayan lagilah kita sakit otak..
    so biarkan je la dia...

    ReplyDelete