Blogger templates

Click to Follow...

Wednesday, 6 February 2013

8 Lelaki DAMBAAN WANITA!


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Kalau sebelum ni AJ bagi korang 8 Lelaki Yang Mesti Dijauhi, sekarang ni AJ nak bagi 8 lelaki dambaan wanita.....
Lelaki yang mak mentua confirm pilih punya.....
Lelaki-lelaki... Meh sini baca....
Kamu dalam kategori 8 yang sebelum ni ke atau 8 yang ni??
Hehheheheheheh.....
Kalau masuk kategori ni, Alhamdulillah lah ye.........
Bahagia Mak Mentua... Eh!!!

1. Beriman
Yang ni sure dan pasti jadi pilihan nombor 1...
Biar takde rupa ala-ala Tom Cruise mahupun Aaron Aziz..
Bila keimanan terpancar, wajah tu nampak manis je.......
Bukannya alim-alim macam musang berjanggut tu ye.......
Kalau yang tu REJECT!!!

2. Setia
Lelaki yang setia pasti menjadi idaman wanita...
Bertuahnya siapa yang mendapat lelaki setia....
Walaupun wanita cantik lalu depan mata, kamu tetap yang paling cantik pada matanya...
Kalau dia jeling-jeling sikit tu, biasalah... Lumrah lelaki...
Tapi dihatinya hanya kamu!

3. Hormat Orang Tua
Kalau lelaki pandai hormat orang tua, pandai amik hati....
Pasti kamu nampak lebih macho pada mata wanita
Siapa tak suka kalau lelaki jenis macam ni???
Silap-silap nanti kamu jadi suami dan menantu kesayangan lagi....

Mak mentua mana yang nak anak menantu bak hantu??
Dahlah nakkan anak orang tu... Boleh pulak tak hormat orang tuanya.......

4. Merendah Diri
Wanita sangat mudah tertarik dengan lelaki yang sentiasa merendah diri.....
Nak pulak bila dia dalam kategori berada tapi masih mengamalkan gaya hidup sederhana....
Lelaki jenis macam ni selalunya pandai berdikari juga!

5. Tegas
Wanita sukakan lelaki yang tegas...
Lelaki sebegini selalunya seorang yang tetap pendirian.....
Bukannya jenis lalang... Ikut je telunjuk.......
Tegas bukan bermakna panas baran...
Tapi tegas dalam membuat sesuatu keputusan bijak dan mampu berfikir secara primitif....
Ketegasan itu melambangkan kematangan!

6. Mampu Menjadi Pelindung
Wanita paling suka kepada lelaki yang sentiasa membuat mereka berasa selamat dalam apa jua keadaan....
Menjadi pelindung bukan bermakna mengongkong!
Pelindung bermakna kamu mampu menjaga keselamatan dan boleh menjadi tempat untuk wanita berlindung..
Tak perlulah badan macam Arnold "SusahNakEja" tu......
Asalkan jangan terlalu patah lembut!
Lelaki kenalah gagah perkasa!



7. Peka
Wanita benci lelaki yang tak sensitif atau kurang peka ni!
Bersikap sambil lewa menunjukkan kamu jenis lelaki yang tidak bertanggungjawab......
Wanita sukakan lelaki yang peka dengan keadaan sekeliling.....
Kerana kepekaan seorang lelaki menandakan dia seorang yang bertanggungjawab dan mengambil berat....
Sesetengah lelaki mungkin tidak perasan, tapi hakikatnya kalau kamu sedikit sensitif wanita akan rasa lebih disayangi...
Bukan sensitif asik nak merajuk je! Faham tak maksud AJ?

8. Penyayang
Kalau kamu seorang yang penyayang, extra buat kamu...
Lelaki penyayang pasti menjadi dambaan...
Nak-nak yang terserlah ciri-ciri kebapaannya, sukakan kanak-kanak, haiwan......
Lagilah mampu mencairkan hati wanita.....

Okay lelaki, cuba tengok diri kamu...
Ada tak terselit ciri-ciri kat atas ni...
Kalau takde semua pun takpe... 50% dari tu pun dah layak masuk kategori jejaka idaman ni....
Tak semua orang sempurna kan????

Wanita-wanita pulak...
Betul ke ek???
Ni pendapat AJ je....
Kalau nak ikutkan banyak lagi ciri-ciri idaman tu kan......??
Tapi rasanya 8 ni je dah cukuplah kot....

P/s : Mr.JR macam ni ke ek????
Teeettttt... Rahsia AJ... =P

"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

94 comments:

  1. hohohohohoho..ikutkan mmg bnyk lagi kan idaman kita. :)

    ReplyDelete
  2. Aah kak @Sue-Rya Qistina... Kalau listkan semua, mau seminggu tak habis lagi entri... =D

    ReplyDelete
  3. Bertuah laa sape yg dpt laki2 yg ada semua ciri2 tu kan..tp sebelum nak yg bagus2..kite dulu kene jd yg bagus2 tuh..kan??

    ReplyDelete
  4. Tapi susah nak dapat yang betul2 sempurna @are_lin@yu... Ada salah 1 tu pun okay kot... =D

    ReplyDelete
  5. rasanya Mr JR mesti seorang yang mempunyai * ciri yang disebutkan diatas..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. Takdelah @Azlan Strider....
    ADelah sikit... =P
    Mr.JR garang..... Heheheh...

    ReplyDelete
  7. yg pntg actually doa kita. if kita doa ntk dpt yg terbaik n dlm mse yg same m'baiki diri. InsyaAllah. tp itulah, tk dpt lari keinginan kita kan nk yg penyayang sume.. heheh cx suke yg romantik tp matang. huhu

    ReplyDelete
  8. Betul @CXopportunities....
    Kita pun kena sama perbaiki diri... =D

    ReplyDelete
  9. hahaha mcm putera idaman je yg ditunggu

    ReplyDelete
  10. he2.. kena pastikan ada ciri2 semua 2 tau AJ.. =P

    ReplyDelete
  11. hohoho....memg nih la lelaki yg dicari...

    ReplyDelete
  12. Tapi ramai lagi ke yang ada ciri2 ni kak @Mimi Azirah...
    Hehehhehe...

    ReplyDelete
  13. Hahahaaa..! Bgus tips nie untuk jejaka2.. Stuju lah jugak.. 90% :)

    Syok baca entry nie.. Heheee..

    ReplyDelete
  14. hehe kalau dapat 1 atau 2 daripada 8 ni pun dah cukup baekkk hihi, terimalah pasangan kita seadanya, mayb semua lelaki ada ciri2 ni cuma peratusnya sahaja berbeza2

    ReplyDelete
  15. yes.. akhirnya 5zol tersenarai sbb ade ciri2 tu :P

    ReplyDelete
  16. cukup bagi ai, yg beriman...ehem2 ;p

    ReplyDelete
  17. yuhhuuu..follow you back..but anyway..alhamdulillah..8 ciri2 tersebut ade pada kekasih hatiku... semoga berkekalan lah macam tu hingga ke akhirnya..hehe

    ReplyDelete
  18. Betul @Cik Imie fatiema...
    Asalkan jangan 8 yang patut dijauhi tu... =D

    ReplyDelete
  19. Cer cite sikit @Faizol Dee yang mana...
    hehehhehe..

    ReplyDelete
  20. Sebab tu yang beriman nombor 1 @xila dot... =D

    ReplyDelete
  21. Banyak lagi @Cik Nur....
    Letak semua berminggu2 tak abis baca lagi..
    hrheheheheh..

    ReplyDelete
  22. semoga bertemu lelaki dambaan.... Amin

    ReplyDelete
  23. memang betul semua list tu merupakan lelaki dambaan wanita..yg penting sekali peka keadaan sekeliling..wanita paling benci klu lelaki yg bersikap tdk bertanggunjawab

    ReplyDelete
  24. Insyaallah @Remy hazza...
    ALhamdulillah yang ada sekarang dah cukup... =D

    ReplyDelete
  25. Betul @noor liyana..... Rasa geram je kalau ada yang macam tu...

    ReplyDelete
  26. akak nak tambah..kena cari yang rajin dan pandai masak..untung..sebab kalau kita sakit ker dalam pantang ke nanti..dia boleh tolong masak..hihi

    ReplyDelete
  27. Itu bonus kak @izan mama mia.... =D
    Nasib Mr.JR pun pandai masak... =D

    ReplyDelete
  28. setuju dgn mama mia..yg pandai buat kerja rumah_basuh kain & masak

    ReplyDelete
  29. Banyak lagi tu sebenarnya tapi lain orang lain ciri2 idamannya kan.. :D

    ReplyDelete
  30. setuju ngn semua senarai kat atas tu...hehehheee..... kita sbg pompuan nak yg terbaik dan perfect jer kan...hihihi...

    ReplyDelete
  31. Lelaki yang mudah di ajak bershopping...opsss!!!! hehe..

    ReplyDelete
  32. Tapi kalau tak dapat @jaakechik, redha je la....
    Hehehehe..

    ReplyDelete
  33. michelle nak semua ciri2 lelaki seperti di atas.
    ehh.. heehhe

    ReplyDelete
  34. tak kisah janji sayang aku sudah..hehe

    ReplyDelete
  35. Antara yang menjadi idaman la ni kan :) semau pun nak yang beriman, setia, bertanggunjawab, loving.. wah... hihi

    tapi, memang tak nak yang panas baran~

    ReplyDelete
  36. Setuju.. Kembang hati tgk ciri2 kat atas ni.. :)

    ReplyDelete
  37. Nak cari suami @ros_reeza, mestilah nak cari yang betul2...
    Hehheheheh..

    ReplyDelete
  38. Lelaki idaman akk dah jumpa dah :p

    ReplyDelete
  39. he he he suka2. KA dah follow sini juga ye 710

    ReplyDelete
  40. maka nya , secara konklusinya , lelaki kena tahu . hehe . perempuan pun kena jaga diri jugakkk :)

    persiapkan diri sendiri .

    ReplyDelete
  41. wahh ...apa pon paling penting adalah kerana agamanya

    ReplyDelete
  42. Itu yang no 1 @Aku Penghibur.. =D
    Tapi kalau jodoh dengan orang berlainan agama tu, itu takdir... =D
    Kita lah yang kena pandai bimbing....

    ReplyDelete
  43. dah jumpe mr right! hope sgt nieza jadi bidadari en hubby di jannah nanti ^^

    ReplyDelete
  44. beruntungnya kalau dpt semua ciri2 tu..hih

    ReplyDelete
  45. ada la beberapa perkara kat situ wujud pada en.tunang sy..hehehehe

    ReplyDelete
  46. stujuuuuuuuuuuuuu!!
    nice sharinggggggggggggg

    JUE!!!!!! RINDUU GILOSS KAT AWK~!!!!

    ReplyDelete
  47. kalau sya tambah lagi 1..lelaki tu kne pndai masak juga..nanti sya sakit kna tolong masakkan utuk sya hihihi

    ReplyDelete
  48. Alhamdulillah... insyaAllah ade pd incik tu... heheh...

    ReplyDelete
  49. betul, betul, betul pendapat AJ tu..
    erm.. sokong3 (^_^)

    ReplyDelete
  50. Hehehhe... @nita, banyak lagi pendapat tu...
    Hehhehe..

    ReplyDelete
  51. NR doa agar NR dapat lelaki yang ada semua ciri tu hihi.. amin...

    ReplyDelete
  52. assalamualaikum ayu...bagus nyer info2 ni...:)

    ReplyDelete
  53. Waalaikumussalam Mama @Mas Zull...
    Saja nak share2 je... =D

    ReplyDelete
  54. dapatkah aku jadi lelaki yang menjadi dambaan seorang wanita..keh keh keh

    ReplyDelete
  55. harap kita berjumpa lah laki yang berciri2 sprti diatas hehehe tak dpt semua ciri dpt separuh pun jadilah dr takde lansung ;p

    ReplyDelete
  56. Betul @iima ❥..
    Tak dapat semua, ada serba sikit pun jadilah kan... =D

    ReplyDelete
  57. Semoga bakal suami ada ciri2 spt diatas..hee..
    btw, dear, yang entry u komen tadi tu bukan i yang post, blog kena hacked :( huhu..lupa nak logout..huhu

    ReplyDelete
  58. amin....
    @Seneorita Baharin lorhh yeke??
    Nasib takde post teruk2..

    ReplyDelete