Blogger templates

Click to Follow...

Friday, 25 January 2013

Bertambah Lagi Ahli Keluarga Baru


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Kalau last week Ahli Keluarga Baru bertambah 3 ekor....
Malam tadi sampailah ke pagi ni, bertambah lagi 5 ekor....
Tapi yang kali ni punya nak beranak, betul-betul memeningkan kepala AJ....
Mana taknya... Ibu yang beranak kali ni rebutkan anak kucing yang last week tu.....
AJ balik dari jumpa Mr.JR semalam dah beranak sekor.... Lepas tu dalam pukul 12 lebih beranak lagi sekor....
Sampai pukul 1 lebih keluar lagi sekor...
AJ ingat dah habis dah...
Lepas AJ pastikan tiada isu rebut anak lagi, AJ terus tidur...
Dalam pukul 3 pagi, AJ terjaga sebab dengar anak kucing mengiau-ngiau... (Ternyata bukan spesis tidur mati ye...)
AJ bukak lampu tengok ibu yang baru tu dah culik anak kucing yang berusia seminggu tu...
Aduhaiii.... Macam manalah AJ nak tidur dengan tenang....
Lepas tu AJ tunggu kejap... Bila keadaan dah reda sikit AJ sambung tidur..
Pagi tadi AJ bangun tengok dah ada 5 ekor anak kucing baru tu pun dalam bekas kucing lain..
Hai lah kucing... Ku sangkakan 3, rupanya 5.....
Dah tu dia nak duduk pulak sekali dengan anak kucing lain tu...
Dah 10 ekor sekali dalam 1 bekas kecik...
Haishhhh... Macam-macam hal kucing AJ ni....
Yang AJ risaukan, anak-anak kucing tu nantilah...
Kesan diorang tersepit-sepit..
Yang mak kucing AJ tak heran sanat sebab dah besar......

AJ sempat snap 2-3 gambar gelagat diorang ni main rebut-rebut anak dan tempat...
Kelakar pun ada, kesian pun ada tengoknya.... =D

Yang ibu oren-oren kelabu asap tu yang sebok 

Kusangkakan 3 je....

Celik mata pagi tadi ada 5 pulak....

Sekali 10 nak duduk dalam ni....
Siapa nak jawab??


P/s : Total dah ada 14 ekor dalam rumah... =D

"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

12 comments:

  1. wahhh...manyaknyer kucing.kite pown suke kucing tp ade 2 ekor je dalam umah.hiksss :)

    ReplyDelete
  2. best nye ade kucing banyak banyak . mun pun suka kucing :D

    ReplyDelete
  3. Best @CikMunBlogger...
    Hehhehhehe.... Tapi kos membela tinggi la...

    ReplyDelete
  4. Thanks @Sally Yatiey dear......
    Time kecik2 comel la...
    Dah besar sikit nanti, terus comot....
    Hehehhehe..

    ReplyDelete
  5. 14 ekor...makaii!,jd rumah kucing plk AJ yg menumpang....

    ReplyDelete
  6. Adeh @[PCL]...
    Aah kan... macam AJ pulak tumpang rumah diorang....
    Hehhehehe..

    ReplyDelete
  7. Hehe.. Ada jg kes berebut anak.. Hehe.. Mcm2 gelagat.. :) bestnye makin bertambah anak bulus AJ

    ReplyDelete
  8. byknyaaaaa...!!
    nantikan, bila dirg dah pandai berlari, tentu berkejar2an kan..

    eee..rindu nak ada kucing banyak2.. :)

    ReplyDelete
  9. Tu la @nanieybarnieylurviey..
    dah la dua2 taknak mengalah.... =D

    ReplyDelete
  10. Yang ada sekarang pun dah buat AJ pening @Cik Nur..
    hehheheheh....

    ReplyDelete