Blogger templates

Click to Follow...

Thursday, 6 December 2012

Dulu Kita, Sekarang Mereka...


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA


DULU kita selalu keluarkan ayat ni...
"Mak, Abah...... Nak permainan tu..."
"Mak, Abah...... Nak makan tu..."
"Mak, Abah.... Nak duit... Nak keluar dengan kawanlah..."
"Mak, Abah.... Nak itu, nak ini....
"TAK BOLEH!!!!" Pernah tak korang dengar mak, abah korang lafazkan perkataan ni???
Selagi permintaan korang munasabah dan tentu arah, mereka pasti akan memenuhi setiap apa yang korang inginkan...

SEKARANG pasti korang ada dengar ayat ni...
"Mak, Abah nak beli ni la...."
"Mak, Abah rasa nak makan ni la..."
Tapi permintaan mereka tidaklah sekerap kita.....
Jarang mereka meminta benda yang mereka tahu kita tak mampu.....
Walaupun kadangkala hati mereka meronta menginginkannya.......
Jadi wajarkah keluarnya perkataan "TAK BOLEH" dari seorang anak?
Apa perasaan mereka jika ucapan itu keluar dari mulut seorang anak...?

Kalau DULU mereka berusaha memenuhi segala keinginan kita.....
Apa salahnya jika SEKARANG kita berusaha memenuhi keinginan mereka?
Selagi mereka masih dihadapan mata, hargailah kedua-dua ibubapa.....
Jangan tunggu bila selamanya mereka tidak lagi ada didunia..
Nak menyesal pun tiada gunanya.....

P/s : Berlaku depan mata.....
Si Bapa minta RM5 je nak beli makanan....
Ucap si anak "TAK BOLEH! Mana ada duit.."
Terkedu AJ sekejap.... Padahal si anak hidup dalam kategori berada....

"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

8 comments:

  1. apa kes cmtu?ayoooo...seram dgn keadaan skrg..hehe

    ReplyDelete
  2. ALLAH..sebaknya..!
    apa anak macam tu..
    bukan nak beli apapun, nak beli makanan...!

    sedihnya ayue...

    ReplyDelete
  3. Ish tulah dia lumrah hidup kan... mtk d jauhkan lah ank2 kita buat kita mcm tu..nauzubillahiminzaliq...

    ReplyDelete
  4. semoga kita semua bkn jenis mcm tu

    ReplyDelete
  5. Tak tau la @hazwan hairy...
    Terkedu mendengarnya....
    Bukan minta rm500 juta ke..

    ReplyDelete
  6. Memang sedih @Cik Nur....
    Rasa nak tepuk je anak dia tu....
    Bukannya muda lagi pun, 30++ patut boleh fikir....
    Apalah nilai rm 5 nak bandomg dengan pengorbanan orang tu....

    ReplyDelete
  7. Betul @Ratu Hatiku....
    AJ pun berharap tak jadi macam ni kelak...

    ReplyDelete
  8. Harapnya takde la @dya bunga...
    Sedih kalau ada orang macam ni...

    ReplyDelete