Blogger templates

Click to Follow...

Tuesday, 11 December 2012

15 Tips Kecantikan!



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Cantik itu subjektif.....
Kalau diberi pilihan, pasti semua orang memilih untuk berada dalam golongan yang cantik......
Kan Kan Kan?????
Jom AJ nak share sikit tips kecantikan dengan korang... =D


Berikut adalah beberapa rawatan kecantikan yang paling penting untuk menjaga kulit anda supaya lebih cantik dan berseri.... =D

1. Membersih muka setiap pagi dan malam dengan pembersih yang lembut dan diikuti dengan pelembap muka...
Jangan tinggalkan rutin ini atau kulit anda akan menyeksa kamu dengan jerawat!

2. Gunakan topeng muka lembut seminggu sekali untuk membuang kekotoran secara mendalam di bawah lapisan kulit yang menjadi penyebab jerawat.

3. Gunakan scrub lembut pengelupasan sekurang-kurangnya 3 kali seminggu....
Penggelupasan ini akan membuang kulit mati dan membenarkan liang untuk bernafas serta membuang lebihan minyak dan kotoran pada wajah....

4. Gunakan krim mata setiap pagi dan malam untuk mengelakkan lingkaran gelap dan menghidrat lapisan yang sangat nipis di bawah kulit mata anda....
Ia juga akan membantu mengurangkan kedutan pramatang daripada terbentuk...

5. Gunakan kosmetik bebas minyak untuk membenarkan kulit kamu bernafas dan juga mengelakkan liang muka daripada tersumbat.....

6. Basuh berus solek anda setiap dua minggu untuk menghapuskan bakteria, kotoran, dan minyak....

7. Jika anda menggunakan span kosmetik, gantikan setiap masa supaya tiada bakteria yang terkumpul dalam span....
Euuuwwww bayangkan kalau kita pindahkan bakteria ke muka... Apa jadi??? 

8. Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran...
Vitamin dan nutrien yang terdapat di dalamnya menjadikan kulit anda lebih cantik dan secara langsung melawan masalah jerawat kulit anda!

9. Jangan sentuh muka anda pada siang hari atau meletakkan telefon bimbit pada muka anda semasa bercakap.... Letak dekat telinga je ye.... =D

10. Dapatkan tidur sekurang-kurangnya 8 jam sehari untuk membolehkan kulit dan badan anda mendapat rehat yang secukupnya......

11. Minum sekurang-kurangnya 8 gelas air sehari untuk menjaga tubuh anda daripada terhidrat.

12. Bersenam sekurang-kurangnya 4 hari seminggu untuk membolehkan anda mendapat badan yang sihat dan kuat....
Badan yang berpeluh membantu mengeluarkan semua toksin dalam badan anda....
Pastikan anda mandi selepas melakukan senaman anda..
Naik tangga juga dikira senaman tau!

13. Tukar cadar anda setiap minggu untuk mengurangkan bakteria daripada melekat pada kulit anda....

14. Jangan dedahkan kulit terlalu banyak pada matahari!
Terdedah kepada cahaya matahari yang berlebihan menyebabkan kedutan dan menjadikan kulit anda berisiko untuk mendapat kanser kulit....
Jika anda berada di luar rumah, pakailah pelindung matahari atau losyen yang mengandungi SPF!

15. Cintai diri anda dari luaran mahupun dalaman...
Jangan hanya jaga luaran je, dalaman juga harus dititik beratkan..... =D


P/s : Jangan kulit dan muka je cantik.......
Hati pun mesti cantik....

"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

9 comments:

  1. tips yg menarikk..
    tapi kena kerajinan yang tinggi....
    nur malas..huhuhu

    ReplyDelete
  2. akak ni since preggy, x larat nak buat facial. siyes malas! sbb mabuk n pening teruk tu yg buat malas je rasanye. hehehe

    good tips dik!

    ReplyDelete
  3. Samalah sini pun @Cik Nur...
    Hwhehehheheheh....

    ReplyDelete
  4. Sedap ke @Mrs Velentine??
    Cam takut je tengok rupa mende tu....

    ReplyDelete
  5. So true!!! Muke cntik tp hati kotor.
    Tips bgus ni. Kena amalkan. Tp kena rajin jgk !

    ReplyDelete
  6. @dya bunga muka cantik mana pun kalau hati kotor, tetap nampak tak cantik kan... =D

    ReplyDelete
  7. Aah @nanieybarnieylurviey memang kena rajin...
    Walaupun benda basic... Kadang kita ni malas juga kan... =D

    ReplyDelete