Blogger templates

Click to Follow...

Thursday, 18 October 2012

Pelik Tapi Benar!



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Fakta-fakta yang AJ share ni agak pelik....
Tapi ianya benar...
Tak caya???? Cuba try test... =P

1. Rama-rama merasa makanannya dengan kaki....
(Kenyang ke?? Unik sangat cara rasa makanannya tu....)


2. Bunyi itik tidak menghasilkan talun (echo).....
(Sila tanya apa itu bunyi echo kat cikgu vokal ye.... =P)

3. Dalam tempoh 10 minit, taufan membebaskan lebih banyak tenaga berbanding 
keseluruhan tenaga yang boleh dibebaskan dari senjata nuklear yang terdapat di bumi...



4. Secara purata, ramai manusia lebih takut labah-labah daripada takut mati.....
(Ehh?? Yeke??? Siapa takut labah-labah?? Baik ngaku cepat....)


5. Gajah adalah satu-satu mamalia yang tidak boleh melompat.....
(Cuba imagine kalau gajah melompat??? Pelikkan?)


6. Satu dari dua billion manusia akan dapat hidup sehingga 116 tahun atau lebih....
(Agak-agak siapalah si panjang umur tu??)

7. Tidak mustahil bagi lembu menaiki tangga, tetapi ia tidak boleh menuruni tangga.....
(Bawak turun guna lif lah... =P)

8. Wanita berkelip mata dua kali lebih banyak dari lelaki......
(Cuba compare dengan pasangan anda.... Yang berlainan gender ye.. =P)


9. Secara fizikal semulajadi, adalah mustahil untuk anda menjilat siku sendiri....
(Mesti ada yang cuba jilat siku pasni....)



10. Siput boleh tidur sehingga tiga tahun........
(Siapa kuat tidur boleh digelar SIPUT tetttttttt.....!!!! Sambung sendiri =P)


11. Saiz mata manusia tetap sama sejak dilahirkan,  tetapi tumbesaran hidung dan telinga tidak pernah berhenti sewaktu hidup.....


12. Semua beruang kutub adalah kidal......
(Kalau nak tahu betul ke tak pegi suruh beruang kutub menulis... Tu pun kalau korang cukup berani nak hadaplah....)

13. Mata burung unta adalah lebih besar dari saiz otaknya.....
(So besar mana je otak dia ye?)

14. TYPEWRITER adalah perkataan terpanjang yang boleh dibina dari 
huruf-huruf yang terdapat dalam satu barisan yang sama pada papan kekunci.....
(Kalau nak panjang lagi boleh je... Tapi sure takde dalam kamuslah.... =P)

P/s : Fakta ke Auta???



"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

8 comments:

  1. fakta kot.. hehehe..tapi bab siku tu, boleh tgk melalui cermin..hihii

    ReplyDelete
  2. fakta...yang no13 yang paling ingat,,,mata burung unta adalah lebih besar dari saiz otaknya...cam iklan astro kot..

    ReplyDelete
  3. Mrs Velentine : Tu la pelik2 je....

    Cik Nur : tengok je lah ye... Hehehhe.. =D

    dhiashahida : Slame ni yang AJ tau burung unta tu ngan typewriter.... =D

    Sue-Rya Qistina : =D

    lizz : Iklan trademark burung unta tu....
    Hehehhheh....

    dya bunga : Ade try jilat siku tak??
    Hehehheeh... =P

    ReplyDelete