Blogger templates

Click to Follow...

Monday, 10 September 2012

Baru Je Cakap......



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Entri sebelum ni baru je AJ cakap pasal ketidakprihatinan ni....
Tuptup malam Sabtu yang lalu, belaku kejadian lebih kurang macam ni masa AJ ada event kat Melaka tu..

Kisahnya, ada sebuah kereta Proton Wira ni telah mengalami kemalangan dengan sebuah motosikal.....
Yang tak bestnya, pemandu kereta ni boleh pulak nak potpetpotpet kat pakcik yang telah dilanggar ni....
Katanya pakcik tu melanggar lampu isyarat merah...
Kalau ye pun pakcik tu salah, apa salahnya kalau tolong angkat dulu pakcik tu ke tepi jalan.......
Ni dahlah kamu biarkan pakcik tu terduduk kesakitan di tengah jalan, lepas tu siap potpet dulu kat tengah tu tanpa mengalihkan kenderaan ke tepi jalan...
Sehinggalah konvoi kami lalu kat kawasan kejadian, barulah pakcik tu diangkat oleh kami....
Bukannya orang sekeliling yang ada kat situ.....
Lepas pada tu adalah 2-3orang budak motor yang berhenti tunggu dan hulurkan bantuan dekat pakcik tu......
Memang pakcik tu salah, tapi berilah bantuan dulu kat dia....
Lepas tu barulah nak potpet settlekan masalah....
Kalau potpet time tu pun bukan dapat apa.......
Pakcik tu pun dengar tak dengar je.... Dia pun tengah kesakitan...



P/s : Alhamdulillah masih ada 2-3 orang yang prihatin...
AJ sedikit sedih tengok situasi macam tu..
Bayangkan kalau berlaku dekat ahli keluarga kita sendiri..
Apa rasanya???


"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

3 comments:

  1. sedihkan kalau terjadi dekat ahli keluarga kita..

    harap keadaan ini dapat di bendung...

    ReplyDelete
  2. saya pernah jadi jugak dengan kejadian neh! pakcik jugak. moto dengan kate. boleh si driver yang dah trang2 salah dia tuh p tgok kate dia ada calar ke tak?? bukan nak p angkat pakcik tuh ketepi. memang teruk ler. sampai ada org lain yang dtg angkat pakcik tuh dan bwk ke klinik. yang langgr sibuk dengan kate dia huh!tetiba ter emo kat sini huhuhu

    ReplyDelete
  3. salam kenal dr Afiah...singgah lalu sini...nati jgn lupa singgh n folow molow sya plak erk..

    ReplyDelete