Blogger templates

Click to Follow...

Wednesday, 1 August 2012

Jom Main Mercun..... Kebaboooommmmmm!!!!!



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Sekarang ni, mana je pergi mesti berdentam dentum je bunyi yang korang dengar.....
Situ Sana Sini ada je yang main mercun....
Tak kira kecik besar, tua muda sama je naiknya.......
Ada yang siap modified mercun jadi bom lagi.....
Haaaaaaaaa.......
Lepas tu mulalah ada yang hilang jari, terkeluar biji mata, kulit luruh segala.......
Zaman AJ main mercun dulu, takde pulak sampai macam ni.....
Budak-budak sekarang ni kreatif tak bertempat sangat....
Dah orang cipta mercun tu macam tu, main je la macam tu.......
Lepas tu kalau jadi apa-apa bukan korang je susah, orang lain turut susah...
Nak-nak mak bapak korang.......



Cerita pasal mercun, teringat zaman kecik-kecik dulu.....
Kami adik beradik memang nakal....
Ikutkan mak dengan abah memang tak bagi anak-anak dia main mercun....
Walaupun masa tu kes hilang jari tak kronik macam sekarang ni......
Dek kerana kedegilan masing-masing, orang pergi terawih kami berkumpul kat taman....
Misi utama, main MERCUN.....
Hahahhahaha..... =D
Masa tu mercun roket thunderclap tu memang famous....
Masing-masing tunjuk handal siapa punya roket paling hebat.....
Ada yang tersasar masuk rumah orang lagi.....
Lepas tu masing-masing start berlari sebab kena jerkah dan kena kejar dengan tuan rumah.....
Bila balik rumah, masing-masing menikus je....
Sebab kadang-kadang baju kami dah siap ada lubang.......
Hehehhehehe.....
Bila ingat balik, baru terfikir..
Ya Ampun... Nakalnya kami masa tu.........
Ada sekali dua tu, kami main mercun dari tingkap rumah je....
Al-maklum duduk flat.......
Bakar je mercun baling ke bawah...
nasib takde rumah yang terbakar... Kalau tak famous AJ masuk paper, muka depan lagi kau.... =P
Nanti dah beranak pinak, nak pesan kat anak..... 
TIDAK kepada MERCUN

P/s : Ada Tak Sesiapa Nak Ajak AJ Main Mercun???
JOM!!!!!


"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

28 comments:

  1. saya mmg fobia tang mercun ni. klau yg pop pop tu je la yg saya berani bg anak2 main pun. tp klau mercun, mmg TIDAK!

    ReplyDelete
  2. Serious @Sally Yatiey...
    Jom main mercun sekarang... =P

    ReplyDelete
  3. Akk @Sue-Rya Qistina penah ada kisah dengan mercun ke sampai fobia ni??
    Pop2 pun layan gak kadang tu....
    hehheehe

    ReplyDelete
  4. x berani main..bunga api jer lah

    ReplyDelete
  5. Okaylah tu @Mrs Velentine......
    Merasa jugak lah.... =D

    ReplyDelete
  6. jom main.. best nih..kebabom........

    ReplyDelete
  7. Hahhahah... Memang best @Momo...
    Jom....

    ReplyDelete
  8. katakan tidak pada mercun..tkut main mercun,,hehe

    ReplyDelete
  9. xberanilah nak main mercun, tapi pernah tgk org main meriam besi..bestt..!

    ReplyDelete
  10. Kat sini susah nak tengok meriam @Cik Nur....
    Mercun biase je ade....
    Tapi kalau kampung mesti ada...
    Tu best tu....
    Tapi bahayanya pun lebih...

    ReplyDelete
  11. wah. memang seronok maik mercun !

    http://athirahshariffudin.blogspot.com/2012/07/5-tips-jimat-untuk-students.html

    ReplyDelete
  12. Betul @athirah...
    Memang seronok sangat.....

    ReplyDelete
  13. jom maen mercun!!! heeeeeeeeee

    ReplyDelete
  14. lama dah ni tak main mercun. dah gatal tangan nak main mercun dekat kampung mak . hehehe
    sebab kampung belah mak ni raya suka bakar duit(bakar mercun)
    hahahahahaha

    ReplyDelete
  15. erk, xmau mercun. nanti kudung hidung ;)

    ReplyDelete
  16. bila baca bahagian baju berlubang tu... sy teringat hari raya kain baju raya sy berlubang sbb kena percikan bunga api... hehehehe

    ReplyDelete
  17. tak pernah main mercun2 ni.. tgk org main ade la.. tu pun dr jauh.. hehe bapa xbagi main mercun.. setakat bunga api la.. hehe

    ReplyDelete
  18. yana tau main bunga api jerk .. hehe
    jom join GA yana http://nazlyizan.blogspot.com/2012/08/saya-nak-sampul-duit-exclusive-yana-1st.html

    ReplyDelete
  19. jom2 main mercun..haha..dulu dya berani main skrg xberani nk main.haha

    ReplyDelete
  20. Wahhhhhh.... Mesti syokkan @ain vanilla???
    Nak joinnnnnnn..... =D

    ReplyDelete
  21. Errrkkkk???? Macam mana pulak boleh kudung hidung @babycomel??
    Ni yang pelik ni..
    Huhuhuhu..

    ReplyDelete
  22. Aduhhh.... Tragedi tu @Masz Sidek..
    Heheheheh...

    ReplyDelete
  23. Ruginya @aisya..
    Tapi takpe...
    Confirm selamat...
    Baju pun tak berlubang...
    hehehheh..

    ReplyDelete
  24. Oklah tu @Yana Aina...
    Bunga api pun syok apa.... =D

    ReplyDelete