Blogger templates

Click to Follow...

Monday, 30 July 2012

Tribute To Reid Hashmin.... Nukilan Terakhir Buatmu...



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Ini Nukilan Terakhir aku buat kau Reid..... =(

Reid Hashmin,
Aku kenal kau tak lama.... Awal tahun lepas seingat aku....
Aku kenal kau pun, sebab kau kawan baik En. Sayang......
Kau peramah.... Kau senyum je dan kau ni sebenarnya budak manja.....
Kau selalu bercerita dengan aku...
Pasal Jean, pasal mereka dan benda yang aku tak tau......
Kau kawan yang jujur...
Melalui kau, aku tau semua yang aku tak tau..
Terima kasih sebab jujur dengan aku.....
Kau kadang penasihat yang baik....
Time aku sedih, kau bagi sedih aku tu hilang..
Kita selalu cerita curi-curi kalau taknak bagi Jean dengar.... =D
Kan kan kan......

Kau ni kuat makan....
Tak pernah yang aku jumpa kau, kita tak makan...
Dari kau duduk kat Pandan sampailah ke Shah Alam, kami selalu datang bawak kau pegi makan....
Aku ingat lagi masa kau duduk Pandan, dekat pukul 2 pagi kami ajak kau makan...
Sebab masa tu kau demam.... Kami risau kau yang kuat makan tak makan pulak...
Lepas tu tunggu kau bersiap tu, punyalah lama.... Mengalahkan perempuan....
Nak makan kat Esso tu je kot.....
Bila kau dah turun, kau tak nampak kami.....
So kami duduk senyap-senyap dalam kereta.....
Jahat kan kami ni???? =P

Aku dengan Jean suka panggil kau "GPS rosak"..
Sebab kau tak tau jalan..... Selalu hilang arah...
Kadang tu, kau telefon aku sebab nak tanya jalan je...
Padahal bukan tempat tu kau tak pernah pegi pun....
Ada tu, kami tunggu tepi jalan pun kau tak perasan...
Menonong je kau jalan....
Tapi kami tak kisah pun......
Kami gelakkan kau je kadang-kadang...
Tapi kau senyum je....... Rindunya aku nak tengok senyum tu....

Bila kau duduk Shah Alam pulak, kita selalulah menepek kat Oldtown Seksyen 7 tu....
Duduk situ air yang kau order mesti Lemon apa tah.....
Aku lah suka "pow" air kau.....
Sedap.....
Tapi korang selalu bahan ayat aku sebab aku cakap "Reid, nak air!"
18sx katanya..... Cheeehhhhh, hampeh je.......
Lepas tu ada sekali tu, nak balik rumah kau hari hujan....
Kita bertiga redah jugak hujan tu....
Sebab kau nak pack barang pegi rumah Jean....
Tapi lepas kau pindah duduk Sendayan, aku dah tak jumpa kau...
Ada pun seingat aku, kau call aku sebab nak tanya jalan pegi kedai telefon dan cerita pasal Pilot....
Itu last aku dengar suara kau Reid......


Kau ni pemaaf... Sebab tu orang sayang kau...
Ada sekali tu dalam Februari tahun ni, aku call kau...
Aku marah kau....
Sebab aku rasa kau subahat dengan Jean.......
Jahatnya aku masa tu...
Aku marah dan maki kau sampai terdiam kau kat talian sebelah sana.....
Tapi kau still maafkan aku...
Baiknya hati kau Reid......
Banyak lagi kenangan dengan kau yang nak aku cerita kat sini...
Kita pegi melepak kat cc main Dota lah, pegi Bowling lah, melepak sana sini, jalan-jalan naik moto lah......

Tapi Reid....
Tu semua kenangan..
Sekarang kau dah pergi jauh.....
Kau dah pergi menemui Penciptamu.....
Pergimu meninggalkan seribu satu kenangan dalam diri kami semua.......
Al-Fatihah Reid, hanya doa yang mampu kami utuskan buat kau.......
Tenanglah kau disana kawan...
Selepas ni tiada lagi cerita mengenai kau......
Kami akan selalu merindui kau......
Dan sekarang ni, Aku Rindukan Kau.......
Bukan aku je, Jean, Hana, Melvin, Fadhil, Fhai dan semua yang mengenali kau......
Kami rindukan kau......



P/s : Nukilan Terakhirku Buat Sahabat Yang Telah Kembali ke Rahmatullah....
Riduan Bin Hashmin "aka" Reid Hashmin....


"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

5 comments:

  1. al fathihah.. semoga di cucuri rahmatNya .. amiiinnn

    ReplyDelete
  2. Al Fatihah utk Arwah.smoga rohnye tenang disana..

    ReplyDelete
  3. al fatihah. xmo sedih2 ye kak ayue .
    sabar k.

    ReplyDelete
  4. Teima kasih semua......
    Al-Fatihah....
    Amin.....

    ReplyDelete
  5. Al-fatihah..moga arwah tenang di sisiNYA..sabar ye ayue..

    ReplyDelete