Blogger templates

Click to Follow...

Tuesday, 17 July 2012

Sihir Sana, Sihir Sini...



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Dalam dua minggu ni, dah 2 orang yang AJ kenal disihir.....
Ya Allah, kenapalah sampai macam tu sekali perbuatannya??
Kalau ya pun ada yang tak puas hati atau ada masalah apa-apa pun...
Cubalah bawa berbincang......
Kalau cemburu dengan kejayaan seseorang pun, berusahalah untuk berjaya atau lebih berjaya dari mereka....
Janganlah sampai ambil tindakan yang syirik dan khurafat seperti sihir......
Takutnya AJ dengan sihir-sihir ni....
Ada yang diperlakukan sampai membawa kepada kematian....
Mungkin hati si pelaku puas hati bila lihat orang yang disihir terseksa, muntah jarum dan sebagainya....
Tapi tenang ke hati selepas tu???
Lupa ke ada yang berkuasa lebih dari segala-galanya......
Kalau di dunia anda selamat, di akhirat???
Wallahualam......

Kepada 2 orang kawan AJ tu, tabahlah kalian..........
Sentiasa ingatkan Allah s.w.t........
Jangan berputus asa.......
Kepada Insan yang telah pergi akibat sihir tu,  tenanglah engkau disana.....
Al-Fatihah...
Jangan khuatir, insan itu pasti akan mendapat balasan dari Allah....
Korang semua, jauhkan diri tu dari perbuatan ni ek....
Kalau ada yang tak puas hati carilah jalan penyelesaian yang lebih diredhai....
Semoga kita semua dilindungi daripada sihir.....


 p/s : Sihir Bukan Jalan Penyelesaian.....


"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

8 comments:

  1. Assalam, benda nielah yg paling aku tak suka sangat sebab benda sihir nie pernah terjadi dekat keluarga aku... semuanya sebab iri hati dan PHD...

    Tapi ingatlah bagi sesiapa yang meminta pertolongan syaitan pasti akan terima juga padahnya nanti dari Allah Subhana Wa 'Taala... Dah terang2 Syaitan itu musuh kita tapi kena juga nak minta tolong dari si laknat tu...

    Aku harap org yang buat mcm nie cepat2lah bertaubat sebelum terlambat sebab pintu kemaafan Allah Subhana Wa 'taal itu sentiasa terbuka kepada hambaNya...

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam @Ikmal betul tu...... Sokong sangat..

    ReplyDelete
  3. manusia ni penuh dgn perasaan hasad dengki.. susah nak jangka la klau org ni ada niat jahat ke tak. sbb kdg2 depan kita baik, tp dlm hati allah je tau

    ReplyDelete
  4. sihir ni mmglah bagi kita kepuasan yg cepat tp dgn menyakitkan org lain..tp harus ingat balasan kita terima nnt

    ReplyDelete
  5. x baik buat org, one day akan terkena kt btg idung sendiri jugak. diorg yg buat benda2 cmni x pk dosa pahala halal haram lg dah. pikiran dh x waras. tp one day akan terkena kt hidung sendiri jugak kan.semoga kita dijauhkan dari benda2 yg syirik ini..

    ReplyDelete
  6. @faridah nazurah betul...
    ada juga kes saudara sendiri sanggup buat macam ni....

    ReplyDelete
  7. @Mrs Velentine kalau kat dunia xde apa2 jadi..
    Akhirat??? Siapa tau kan...

    ReplyDelete
  8. @Sue-Rya Qistina Dah hilang pertimbangan kak.. Apa pun sanggup....

    ReplyDelete