Blogger templates

Click to Follow...

Tuesday, 31 July 2012

Lelaki Anak Emak....



ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Mesti korang penah tengok drama "Anak Emak" kan??
Emak ikut kemana sahaja....
Lepas tu anak lelaki tu pun tak bebas untuk membuat apa saja......
Berkepit je bawah ketiak emak...
Tapi adakah seteruk itu kalau kita bercinta atau berkahwin dengan lelaki dalam kategori anak emak ni???
Ishhhhhh... Takut pulak nak berkawan dengan anak emak ni....

JANGAN takut...
Sebenarnya berhubungan dengan lelaki anak emak tidak seteruk yang dimomokkan sesetengah orang......
Anak emak ni berperwatakan manja dan selalu mahukan perhatian..
Kadang makan pun minta disuap....
Mereka keras kepala tapi tak nak mengaku....
Tak susah pun nak mengambil hati si anak emak....
Cukup sekadar memberi perhatian dan mengambil berat mengenai mereka.....
Tapi, jangan sesekali mengutuk atau mengatakan sesuatu yang tidak elok mengenai emak mereka...
Alamatnya perang besarlah kamu dan dia, walaupun itu hakikat sebenar mengenai emaknya...

Kelebihan berhubungan dengan Lelaki Anak Emak

1. Mereka sangat menghormati wanita....
-Mereka menghormati wanita sama seperti mereka menghormati emaknya.....
Beruntungnya kamu sekiranya Si Dia anak emak......

2. Pandai memasak..
-Segala ilmu masak memasak pasti akan turun kepada anak emak ni.....
Silap-silap skill memasak Si Anak Emak, kalah skill memasak kamu okay..

3. Pandai mengambil hati....
-Kamu merajuk bukanlah satu masalah besar buat Si Anak Emak.....
Sebab mereka sudah mengetahui bagaimana hendak mengambil hati kaum wanita...

4. Manja...
- Mereka selalunya manja.....
Kalau yang jenis panas baran pun still cepat sejuk.....


Tapi AWAS!!!!!
Lelaki Anak Emak ni bermulut manis......
Kira dalam kategori pandai ayat la....
Jika kamu tak pandai cara mengawal Si Anak Emak, dengan mudah dia boleh main pasang 1, 2 atau 3....
Hehehheheheh.... =D

Sebenarnya ada Pro dan Kontra lah berhubungan dengan Anak Emak ni....
Jangan tersalah pilih yang sikit-sikit emak....
Sampaikan benda yang kecik pun nak mengadu dengan Emak, susah jugakkan......
Parah nanti..... Ada yang makan hati......


P/s : Siapa Dalam Kategori Anak Emak Ni???


"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

15 comments:

  1. suami saya boleh dikatakan anak emak...sikit2 emak..sikit2 emak

    ReplyDelete
  2. my ex-husb adalah anak emak. sikit2 emak..stress dibuatnya..emak semuanya betul.kata isteri skit pun tamo dgr. sabo je la..huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. wah..info yg berguna..tang yg pndai msk tu pling suka..hahak

    ReplyDelete
  4. Susah jugak kalau anak emak sangat ni kak @Sue-Rya Qistina..

    ReplyDelete
  5. Tengoklah anak mak yang macam mana @Chenta Eyfa Latieyfa.. Ada yang melekat sangat tu susah....

    ReplyDelete
  6. Tu betul @Pecinta pink^^...
    Sebab ilmu masak memasak mak turun kat dia..

    ReplyDelete
  7. anak emak ke ke? mane ayu dapat fakta ni? hehehe

    ReplyDelete
  8. Nur pun anak emak ni..hihihih
    tapi bila kawin kena ikut suamilah nantikan...

    ReplyDelete
  9. My bf boleh dikategorikan sebagai anak emak la @KorN...
    So tengok pada situ....
    Pastu kawan2 yg anak mak pun cmtu jugak perangainya... hehehe..

    ReplyDelete
  10. @Cik Nur perempuan kalau anak mak takpe....
    Okay je... Hehehehehe....

    ReplyDelete
  11. sy pasti ! ...sy anak mak dan bapak....tp dah kawen ni perlu ada pendirian sendiri, xpatut la sentiasa bergantung harap/kata putus dari kedua org tua...sesekali mohon nasihat/pandangan tiada salahnya...

    ReplyDelete