Click to Follow...

LoveJeanGallery

Thursday, April 26, 2012

Nak Menegur Biarlah Kena Cara


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA

Korang penah tak stuck dlm situasi macam ni :
Kawan korang keluar status yang nak menasihat, tapi bahasanya Nauzubillah....
Lepas tu bila korang tegur dan bagi pendapat, tak boleh nak terima...

Mesti ada kan??
AJ peliklah orang macam ni, bukannya tak boleh luahkan pendapat ke apa....
Tapi bahasa yang digunakan tu biarlah kena dan tidak menyentuh sensitiviti orang lain...
Contohnya, agama ke bangsa ke......
Bukankah tak elok macam tu?
Dahlah tu, bagi pulak dengan bahasa yang kesat.....

Bila kita tegur dan bagi pendapat kita, tak suka dan nak melatah tak tentu pasal...
Hello kawan, lain kali nak cakap apa-apa tengok kiri, tengok kanan....
Bukan main lepas ikut suka je......
Kalau tak suka ditegur, janganlah buat status yang "bikin panas"
Aiyoooooo.....
Tak faham....
Such an attention seeker la U.......



P/s : Nak menasihat, tapi bila dinasihat MELATAH.........
TAK SUKA??? Remove je la.....
Eh jangan!!!! BLOCK terus......
Tak rugi apa-apa pun kan?????
Ada yang terasa ke??? Sorrylah kawan, ini GENERAL..... =D


"Celoteh Dari Mulut Comel, Turun Ke Papan Kekunci"

8 comments:

  1. keeeennnnn... suka je bagi nasihat cam diri sendiri prefect aje. :)
    tp orang bagi nasihat tak boleh terima pulak ;)

    ReplyDelete
  2. @Pka Rahim even kite x perfect pn, x slh menasihat...
    cuma... bahasa dgn sensitiviti kenalah jaga...
    Kate bahasa jiwa bangsa..
    kalau dh bahasa x mcerminkn bangsa tu, acane plak????
    x kn nk diamkn je...

    ReplyDelete
  3. Salam~ Zam datang usha2 blog anda ;)
    Thanks sbb sudi join segmen Blog Pilihan Zamani 84
    Sambil2 menunggu keputusan di umumkan, jom blogwalking
    dulu & berkenalan sesama bloggers. Pada yang dah bermula awal,
    korang mmg sporting la :D Senarai terkini peserta
    (sehingga 24hbApril) telah di update:

    http://zamani84.blogspot.com/p/peserta-segmen-blog-pilihan-zamani-jom.html

    ReplyDelete
  4. grrr..! xsuke org yg mahu mnasihati tapi ayatnyer mbunuh jiwa raga..!
    kena tahu, sepotong ayat lebih hebat dari pisau..!
    jd kena munasabah diri..baru ok..!

    ReplyDelete
  5. pernah ! annoying sgt2 ! main cakap je..huhu..sebab tu ada pepatah eng..

    "judging a person does not define who they are,it defines who you are " :)

    ReplyDelete
  6. @Cik Nur menasihat kene cara dan ayatnye ok....
    Biarpun ayat tu tajam....
    Ni kesat.....
    Adehhhh... Yg x de kene mengena pn bleh mrh.... =D

    ReplyDelete
  7. @Kyra kannnnnnn........ klu kite maki org tu, kite x de beza pn ngan org tu...

    ReplyDelete